18 Aralık 2016 Pazar

Hong Kong Gezisi 4. Gün:

Bu gece dönüş vakti, uçağımız gece 00:25'te olduğu için bütün gün yine gezebilirdik. Otele valizlerimizi bırakıp bir an önce Victoria Peak'e çıkmak için karşıya geçtik. Bu sefer Admiralty durağında inip yürüdük. Yine bilet kuyruğu vardı; ama en azından yarım saatte geldi sıra. Biz bir hata yapıp sadece Peak Tram bileti aldık gidiş dönüş. Halbuki seyir terasına da giriş biletleymiş, benimki nasıl bir saflıksa bedava gibi düşünmüştüm :)))) peak tram+sky terrace kombine bileti almak daha uygundu ayrı ayrı almaktan; ama biz bu gerçekle sky terrace'a girmeye çalışırken karşılaştığımız için teras biletini ayrı almak durumunda kaldık dolayısıyla daha pahalıya geldi. Peak'e çıkma amacımız zaten Hong Kong'u izlemekti buraya kadar gelmişken geri dönmek olmazdı :)))

Ve tepeden Hong Kong...
Hava güneşli ve berraktı, sis yoktu, yağmur yoktu, şansımız yaver gitmişti. Manzaranın tadını çıkardık doyasıya. Biraz rüzgarlıydı tepe sadece, hırka almanızda fayda var. Kalabalık olmasına rağmen de fotoğraf çekme konusunda sıkıntı yaşamadık. Manzaraya doyduktan sonra dönmeye karar verdik.

Sky Terrace'ın altı bi nevi avm gibi, souvenir shoplar, restoranlar, aktivite yerleri.. bizim zaman kaybetmeye niyetimiz yoktu sadece crocs dikkatimi çekti bay indirim vardı ve kendime kırmızı terlik aldım :) bu şehirde poşetler hep ücretli, yanımızda sırt çantamız olduğu için biz genelde para vererek poşet almadık. Doğayı düşündükleri için mümkün olduğu kadar az plastik kullanıyorlarmış. Herkes yanında tekrar kullanabilir poşet çanta taşıyor.

Peak Tram'le seyahat müthiş bir deneyim, o kadar dik bir yokuşu yukarı çıkıyorsunuz ki korkmadım değil ama manzara da müthiş bu arada. Dönerken hiç sıra yoktu, hemen binebildik.

Yemek için yine tercihimiz dim sum, yine Islamic Center Canteen. PrizeMart'tan çikolatalarımızı aldığımıza göre karşıya geçebiliriz.

Kowloon Bölgesi'ndeki Harbour City avm'de McCafe'de kahve içip doyasıya internetini kullanıp dinlendikten sonra liman manzarasını izledik gün batımında. Kowloon Park'a gitmeyi çok istedik gündüz gözüyle; fakat biz gidene kadar hava karardı.
Akşam da olsa parkı turladık. Tadilat sebebiyle Avenue of Stars kapalıydı biz de Kowloon Park'ın ordaki Avenue of Comic Stars'ı gezdik ve Park Lane Shopper's Boulevard'daki Kore mağazasından (adını hatırlamıyorum) hem kendime hem sevdiklerime birkaç parça şey aldım. HK'da gördüğüm en uygun fiyatlı mağazaydı :) Mutlaka uğrayın, kozmetikten mutfak eşyalarına kırtasiyeden atkı bereye birçok farklı şey vardı. Bayıldım buraya. Bir de kozmetik almak istiyorsanız en uygun fiyatlı mağaza Bonjour mağazaları, Eos lipbalm'ı 13 HK$'ına aldım. Cicili bicili kozmetik arıyorsanız da adresiniz Etude House :)
Kowloon Park, Hong Kong

Akşam 8 gibi otele dönüp valizlerimizi alıp havalimanına geçtik. Başta da dediğim gibi 3 günlük metro kartımızın süresi dolduğu halde airport express'e binene kadar yaptığımız aktarmalar için karta para yüklememiz gerekmedi.  Tsim Sha Tsui durağından binip karşıya geçtik Central durağına, Central'dan Hong Kong durağına dışarı çıkmadan yürümek mümkün, baya yürüyorsunuz ama bir de iş çıkış saatlerinde inanılmaz insan trafiği oluyor hem sokaklarda hem metroda, cidden bazen adım adım yürümek zorunda kaldık. Airport Express'e Hong Kong durağından binmek mümkün. İnterneti olan baya konforlu bir tren :)

Havalimanında metro kartlarımız verip 50HK$'ı depozitolarımızı geri alıp kalan paramızı USD'ye çevirdik. Kur oranları şehre göre oldukça düşüktü havalimanında. Şehirde bile çok farklı kurdan bozanlar var, biz biraz araştırıp öyle bozduruyorduk.

Biniş kartlarımızı da alıp biraz free shop gezdikten sonra uçağımıza geçtik. Ve bir geziyi daha böylece bitirmiş olduk.

Hong Kong'u kalabalığıyla, ultra lüks alışveriş merkezleri ve arabalarıyla, iki katlı otobüsleriyle, ışıl ışıl olup gece olduğunu anlayamayışımızla, tramleriyle, yemekleriyle hatta pahalı oluşuyla bile sevdik.