29 Nisan 2016 Cuma

Bebekle Gezi, Saraybosna&Mostar (II)

Sabah kahvaltımızın ardından bir de gündüz gözüyle Mostar'ı gezelim istedik. Bu sefer arabayla Mostar Köprüsü'ne yakın bir yere geldik, park ettik, akşamdan tecrübeli olduğumuz için de Lina'yı kanguruya koyduk. Bizimki kangurudan pek hoşlanmadı, önce biraz ağladı; ama mecbur olduğundan durdu :)

Mostar, Bosna Hersek
Stari Most

Kangurumuz ErgoBaby, genel olarak memnunum; ama şimdiki aklım olsa dışa dönük olarak da kullanılan 360 modelini alırdım. Lina dışarıyı izlemeyi daha çok seviyor, yüzü bize doğru dönük olunca biraz sıkılıyor.

Hava çok sıcak değildi, ben Lina'nın ne olur ne olmaz diyerek neredeyse bütün kıyafetlerini getirdim. Eşyamız çok olmasın diye (bebek arabası, Lina'nın bebek çantası, sırt çantası, orta boy valiz) kendimize doğru düzgün kıyafet almadım. bu 4 parça eşyadan eşimle bize kalan yer orta boy valizin yarısıydı :) sırt çantasında kettle bile taşıdım ya :)

Mostar'da gezimizin ardından arabamıza dönüp Blagaj'a geçtik ve Alperenler Tekkesini ziyaret ettik. Buna Nehri'nin kaynağını gördük.

Blagaj, Bosna Hersek

Bu da bizim gezi grubumuz. Biz, annem, babam, kardeşim ve aile dostlarımız :)

Sıradaki hedef eski Osmanlı köyü Pocitelj. Burda da bebek arabasıyla gezmek olanaksız. Hem kaleye çıkmak için baya yokuş çıkıyoruz hem yollar taş hem de bazı yerler merdiven gibi. Lina arabada uyuya kalmıştı, uykulu halde kangurusuna koyduk bizimki yine pek hoşlanmadı.

Pocitelj, Bosna Hersek

Buraya kadar hep daha önce gördüğümüz yerlerdi; fakat Kravice Şelalerini daha önce görmemiştim.

Kravice Waterfalls, Bosna Hersek

Şelaler manzara olarak çok güzeldi; ama o kdar boştu ki bizden başka kimse yoktu gibi bir şey. Biz yemek yeriz diye düşünmüştük bizim buralardaki şelaler gibi bir sürü restoran olacağını sanıp; ama sadece küçük bir cafe vardı.

Mostar'a geri dönerken yolumuzun üzerinde olduğu için Medugorje'ye uğradık. Hristiyanlar için baya kutsal bir yermiş burası. Her yer Meryem Ana ve Hz. İsa'nın çeşitli heykelleriyle doluydu. Arabadan inmeden turladık ve akşam üzeri Mostar'a vardık.

Yemeğimizi köprüye çok yakın olan Şadırvan Restoran'da yedik. Hem Cevabi hem de karışık tabak istedik. Tavsiye ederim.

Ertesi gün Saraybosna'ya dönüş olduğundan biz bebekli aile olarak odamıza çekildik. Diğerleri Mostar'ın akşam da tadını çıkardılar.