25 Ekim 2015 Pazar

New York Gezisi: 4. Gün

Bugün ki gezi planımızda 9/11 Anıtı, World Trade Center, Battery Park ve ordan da Özgürlük Anıtı'nı görmek vardı.

World Trade Center, NY

Metroyla World Trade Center durağında inip World Trade Center'a şöyle bir uzaktn bakıp 11 Eylül'de yıkılan kulelerde ölenlerin anısına yapılan South Pool'u görmeye gittik önce. Turist kalabalığından doğru yere geldiğimizi anladık. Çevrede sıkı güvenlik önlemi vardı, her yer polis kaynıyordu. O güne özel miydi yoksa hergün mü öyle bilemicem. Biz de şöyle bir tur atıp, yürüyerek Battery Park'a geçtik.

Battery Park, Özgürlük Anıtı'nı uzaktan izleme imkanı veren güzel ama bir okadar da kalabalık bir park. Biraz oturduk biraz yürüdük ve Staten Island Ferry istasyonuna geçtik.

Battery Park, NY

Özgürlük Anıtı'nı görmek için Staten Island Ferry ücretsiz bir opsiyon. Yanına çok yaklaşmıyor; ama fotoğraf çekmek ve yine de yakın sayılabilecek bir mesafeden izlemek güzel oluyor. Bir de yanılmıyorsam giderken geminin sağına dönerken soluna oturursanız Özgürlük Anıtı'nı izleye izleye gidersiniz. Ben bir o tarafa bir bu tarafına geçerek her iki manzarayı da izleyerek yolculuk ettim.

Aslında amacımız sadece Özgürlük Anıtı'nı görmekti bu ferry'e binerken ama madem Staten Island'a geçtik burayı da bir görelim dedik. Ferry'den inince otobüs durakları var, aslında nereye gideceğimizi bilmiyorduk, Staten Island Mall'e giden otobüse bindik. Otobüsle adayı baya görme imkanımız oldu. Burdaki evlere bayıldım, tam hayalimdeki Amerika mahalleleriydi, evler müstakil ve bahceli. Manhattan'ın o karmaşa ve yüksek binalarından sonra burası çok iyi geldi. Yalnız otobüs hem çok yavaş hem de çok fazla durduğu için 45 dk. gittikten sonra hala yolu yarılayamamış olduğumuzdan avm'ye gitmeden indik. İndiğimiz yerde hem restoranlar hem de 1 milyoncu tarzı mağazalar olduğunda karnımızı doyurup biraz çarşı gezip yine otobüse binip döndük. Dönüşte de bedava olan Staten Island Ferry'e binip Manhattan'a geçtik. Staten Island'da hiç fotoğraf çekmemiş olduğumun farkına yeni varıyorum :(

Manhattan from Staten Island Ferry

Manhattan'a geçtikten sonra Wall Street'e uğrayıp New York Stock Exchange'i ve diğer görülebilecek yerleri görüp artık yavaş yavaş akşam olduğunda evimize döndük.