23 Ekim 2015 Cuma

New York Gezisi: 2. Gün

NY'daki 2. günümüzün Pazar olması sebebiyle günü Central Park' da geçirmeye karar verdik.

Kahvaltı soframız
Tabi önce güne güzel bir kahvaltıyla başlamamız gerekiyordu. Sabah kalkınca Whole Foods Market'ten kahvaltı alışverişi yaptık. Hayatımda yediğim en güzel zeytinleri galiba burda yedim. Krem peyniri hiç sevmem normalde; ama burda bayıldım. Bu arada New York'a gelirken 13 haftalık hamileydim. Mide bulantılarım yeni geçmiş olduğu için hiç sıkıntı çekmeden her şeyi yiyebildim. Tabi bu bana bir haftada +2 kg olarak döndü :)

Central Park'a giderken metronun azizliğine uğradık. Spring Street'ten mavi C hattına bindik. Central Park'a biraz yukardan girip aşağı doğru yürüyelim demiştik; ama 96. Street durağında metro durmadığı için inemedik :) Birkaç durak geçtikten sonra metronun ilk durduğu durakta inip dönüş metrosuna bindik. Şansımıza o 96. Street durağında durdu da inebildik.

Central Park, NY

Central Park, NY

Bu kadar kalabalık bir şehrin ortasında böyle huzur verici bir parkın olması ne büyük bir şans NY'lular için. İster piknik yap, ister yürü, ister koş, ister bisiklet sür ister kayık. Bayıldım bayıldımm.. Ben bisiklet süremeyeceğim için dinlene dinlene yürüdük. Hava sıcak ama esince de azıcık üşüten cinstendi, çok fazla bunalmadan yürümüş olduk böylece.

Tüm öğleden sonrayı parkta geçirmişiz hiç farkında olmadan. Bu kadar park havası yeter deyip, sabırsızlıkla gitmek istediğim Lincoln Center'da bulunan Century 21'de bulduk kendimizi. İlk gün olduğu için sadece fiyat araştırması yaptım, bir şey almadan çıktım. 

Karnımız iyice acıkmıştı, Century 21'in köşesindeki gyro'cudan tavuk ekmek alıp afiyetle yedik :) yemekten sonra yine başka bir köşedeki meyveciden çeşit çeşit meyveler alıp yedik. New York'un en sevdiğim özelliklerinden biri de bu her köşe başındaki seyyar meyveciler oldu. İster kilo, ister tane al. Bu yaz yediğim en güzel kavunları NY'da yedim bu meyveciler sayesinde. İçleri tupturuncu ve şeker gibilerdi. Çilekler kocaman kocaman ama şekere banmış gibilerdi. Deli gibi meyve yedim tatil bitene kadar :)

Lincoln Center'dan yürüyerek Columbus Circle'a geldiğimizde akşam olmak üzereydi. Hamilelikten dolayı çabuk yorulduğumdan eve gidip dinlenmek en iyisi olacağından 2. günümüzde böylelikle bitmiş oldu.

Central Park, NY

Hiç yorum yok: