12 Nisan 2015 Pazar

Tayland Gezisi: Phuket 3. Gün

Evet, bugün motosikletimizle Phuket'in altını üstüne getirebiliriz.

Paradise Beach, Phuket

Oteldeki kahvaltımızın ardından pek de acele etmeden yola çıktık. Hedefimiz Karon ve Kata Plajlarını geçip fil turuna katılmak. Önce navigasyonun azizliğine uğrayıp kendimizi bir ormanın içinde bulduk. Bu yol nereye çıkıyor derken 'Paradise Beach'e geldiğimizi farkettik. Öyle güzel bir yer ki ormanların içinden bir anda deniz çıkıyor karşınıza. Giriş ücretli; fakat biz denize girmeyeceğimizi sadece plaja bakıp çıkacağımızı söyleyince ücret almadılar. Orda bir günümü ağaçların altında hiçbir şey düşünmeden yatıp denize girerek geçirmeyi isterdim; ama maalesef vakit yoktu :(

Paradise Beach'ten geri dönüp Patong'a geldik. Burdan yol sorarak devam ettik. Yolumuzu kaybetmemizinde aslında bir sebebi varmış. Geri dönerken motosikletiyle virajı alamayıp yoldan çıkan kolları bacakları sıyrıklarla dolu bir kıza yardım ettik. Islak mendil ve su verdim. Eşim motosikletini kaldırıp tekrar yola çıkardı. Kız kendine gelip motosikletini sürebileceğini söyleyince ayrıldık yanından.

Karon View Point'ten sırasıyla Patong, Karon ve Kata Plajları
Ve Karon Beach.. Karon, Patong'a göre daha sakin bir yer. Plajı ve denizi ise kesinlikle daha güzel; ama yine olsa Patong'da kalmayı tercih ederim. Etrafa bakınarak Kata'ya geçtik; fakat burda durmadan 'Karon View Point'e vardık. Buradan, Patong, Karon ve Kata Plajları gözüküyor. Manzaraya bakmak için gelinebilecek yer.

Phuket Safari

Burayı da gördükten sonra artık file binebiliriz. Yolumuzun üzerindeki ilk fil safarisinde durduk ve fiyat aldık. Kişi başı 1000Baht (yarım saati) dedi ve hiç inmedi. Oysa ki içinde fil turu olan ve başka yerleri de gezdiren turlar kişi başı 500Baht'tan başlıyordu. Turla gelsek hem daha fazla yer gezip hem daha ucuza mal edicekmişiz demek ki. Neyse, bir sonraki fil safarisi yine kişi başı 1000Baht deyip zorla 800Baht'a indiler. Patikanın deniz manzarası olduğunu söyleyip fiyatın çok iyi olduğunu iddia etti. Biz burdan da tatmin olmadan ayrılıp bir sonraki 'Phuket Safari' adındaki yerde file bindik. Bunlar da önce 1000Baht deyip yarım saatini kişi başı 500 Baht'a indiler. Çok farklı bir deneyimdi. Bizim patika da denizi görüyordu ayrıca :) Fil bazen öyle bir salladı ki düşücem diye çok korktum.

Elephant Trekking, Phuket

File de bindiğimize göre yolumuza devam edebiliriz. Phuket Town'a giderken yol üzerinde müslüman bir kasaba gördük. Camisi vardı ziyaret ettik. Pazar yeri gibi kurulmuş güler yüzlü teyzelerin işlettiği lokantada yemek yedik. Müslüman oldukları için de her şeyi içimize sine sine yedik. 

Phuket Town'da görecek pek de bir şey yokmuş; ama buraya kadar gelmişken gidelim istedik. Motordan inmeden dolaştık. Phuket aslında çok küçük bir ada. Tüm ada bir günde çok rahat gezilir. Phuket Town'da oyalanmadan tekrar Patong için dönüş yoluna geçtik. Geldiğimiz yerden değil diğer yoldan gittik bu sefer. Yollar kalabalık ve zaman zaman çok virajlı ve inişli çıkışlı. Ayrıca trafik ülkemizdeki gibi sağdan akmıyor. Soldan aktığı için de birazcık zorlandık.


Ben yolumuzun üzerinde olduğunu düşünüp outlet center'a uğrama hayalleri kuruyordum; ama daha geride kalmış meğerse uğrayamadım :( Yolumuzun üzerinde Tiger Farm vardı. Kaplanları sevip fotoğraf çekinebileciğimiz çiftlik; ama benim pek ilgimi çekmediği için uğramadık. 

Akşam 5 gibi Patong'a vardık. Bugün son günümüzdü. Valizlerimizi otele bırakmıştık. Önce motosikleti teslim ettik. Pasaportumuzu geri aldık. Korktuğumuz gibi orasını çizmişsin burasına zarar vermişsiniz diye para istemediler. Otobüse binmeden önce Jungceylon Avm'nin içindeki Big C Extra supermarketi hızlıca dolaştık ve daha önce gelmedğimize pişman olduk :(  Ben hemen 'Soap&Glory' markasının el kremini ve body scrub'ını aldım :)) Çook başarılı ürünleri, severek kullanıyorum.

Bangkok uçağımız gece 12.30da olmasına rağmen havalimanı son otobüsü akşam 6da olunca onunla havalimanına gitik ve orda bekledik.

Gece 2 gibi Don Mueng Havalimanındaydık. Doha'ya dönüş uçağımız sabah 8.30da diğer havalimanından olduğu için sabah 5e kadar Don Mueng'de bekleyip shuttle busla geçtik. Shuttle Bus iki havalimanı arasında ücretsiz servis veren otobüsler.

Yaklaşık 1 saat sonra vardık. Ve dönüş yolculuğumuz başladı. Tüm gece havalimanlarında uykusuz bekleyine uçakta gelene kadar uyudum :)

Beklediğimden daha güzel bir tatil geçirdim. Bangkok ve özellikle Phuket görülmeye değer destinasyonlar. Tavsiye ederim :)

Dönüş yolu

1 yorum:

beauty beybi dedi ki...

merhaba tatlı harika bir gezi yazısı okudum bloğuna da bayıldım ve takbe aldı bende beklerim :)
http://beautybeybi.blogspot.com.tr/