6 Nisan 2015 Pazartesi

Tayland Gezisi: Phuket 2. Gün

Sabah 7.30'da otelin lobisinde hazır ve nazır şekilde bizi almaya gelecek tur servisini beklemeye başladık. Aslında ya gelmezlerse diye şüphelenmedim değil; çünkü rastgele aldığımız, küçücük bir standı olan turcuydu. Ama tam saatinde gelerek beni utandırdılar. Minibüsü süren abla çok profesyonel şekilde diğer otellerden de yolcuları topladıktan sonra turun başlayacağı marinaya götürdü bizi ve yolculuk yaklaşık 1 saat sürdü.

Turun adını hatırlamıyorum; keşke hatırlasaydım mutlaka tavsiye ederdim. Bizi sıcak ve soğuk içeceklerle birlikte küçük kurabiyelerle karşıladılar. Turda balıklara vermek için ekmek satıyorlardı; fakat ben daha önceden okuduğum için yanıma otelden ekmek almıştım ;) Burda da yarım saat bekledikten sonra 'speedboat'umuza bindik.

Bota binerken fotoğrafımızı çektiler, döndüğümüzde çerçevelenmiş şekilde satıyorlardı. Bir de botun burun kısmına oturmamızın biraz sakıncalı olduğunu, bot çok hızlı gittiğinden ön kısmının çok sallandığını midemizin bulanabileceği şeklinde bizi uyarınca biz iç kısma oturmaya karar verdik.

Unutmadan söyleyeyim isterseniz mide bulantısı hapı dağıtıyorlar bota binmeden ve bir de denize gireceğimiz yerlerde çok fazla deniz kestanesi tarzı ayağımıza batacak canlılar olduğunu söyleyerek palet kiralamamızı önerdiler. Bota bindikten sonra kiralanmıyormuş :) biz kiralamadık ve iyiki de gaza gelip kiralamamışız çünkü hiç gerek duymadık.

Yine bota binerken ayakkabımızı çıkarmamızı istediler. Büyük bir sepette terlikleri, sandaletleri topladılar; fakat benim ayağımın altı kocaman su topladığı için (gezmekten) çıkarmadım. Zaten crocs giymiştim denize de onlarla girdim.

Ve Phi Phi (Pi Pi diye okunuyor :) ) Adaları turumuz başladı. Hızlı botla yine 1saat gittik. Önce 'Monkey Beach'i azıcık uzaktan izleyerek geçtik. Bottan indik; ama maymunlara çok fazla yaklaşmadan yiyecek vermemizi söylediler çünkü maymunlara saldırabiliyorlarmış.

Monkey Beach

Phi Phi Don Island, Phuket

Adaya yanaşmadan önce şnorkel molası verdik. Şnorkelleri botta ücretsiz dağıtıyorlar; ama bizim yanımızda olduğundan bottakileri kullanmadık. Şnorkel molası çok güzel geçti, deniz inanılmaz berraktı ve çeşit çeşit balıklar vardı. Yanımıza aldığımız ekmekleri kullanma vakti. Ekmekleri küçük küçük yapıp azar azar atmak istedim; fakat elimde denize atlamamla beraber balıklar resmen üzerime saldırdılar :))) Elimden hemen attım, balık sürüsünü görmeliydiniz izlemek inanılmazdı.

Yarım saatlik moladan sonra Phi Phi Don Adası'na öğle yemeği için yanaştık. Yemek açık büfeydi; fakat makarna ve tavuk kanatları (helal) dışında yiyecek pek bir şey yoktu. Sıcak içecekler ve su ise ücretsizdi. Yemek molası güzel geçti; ama adayı gezmeye vaktimiz yoktu.

Sırada 'Maya Bay' (The Beach filminin çekildiği yer) var. Benim bu tura katılmak isteme sebebim :) Maya Bay'e giderken 'Viking Cave' in yanından geçiyoruz. Pek te görmeye değer değil doğrusu :) ama yolda manzara harika. İzlemeye, fotoğraf çekmeye doyamadım açıkçası ve sonunda Maya Bayyyyyy :)

Maya Bay'e giderken
Bottan inmeden önce rehberimiz adanın içine gitmememiz konusunda bizi uyarıyor, çokça yılan varmış. Ben gitmediğimize pişman oluyorum. Neyse biz zamanımızı denizde geçirdik. İnanılmaz güzel bir denizi var. Sırf kum olmasına rağmen su bulanık değil, turkuaz renginde. Yüzmeye doyamadım burda. Bence, turda buraya daha fazla vakit ayırmalılardı :(

Maya Bay, Phuket
45 dk.lık yüzme molasından sonra son durağımız 'Khai Island' için tekrar yola çıktı. Dönüş yolunda botun ön kısmına oturduk, manzaranın tadını çıkaralım diye. Zaman zaman çok hızlandığında rahatsız edici olabiliyor, bir de çom estiği için gözümü açmakta zorlandım; ama yavaş giderken keyfi süper.

Khai Island acayip kalabalıktı. Şezlonglar kiralıktı ve her yer tıklık tıklımdı. Öbünce biraz daha sakin bir tarafta yüzelim dedik; fakat hiç balık yoktu. Sonra adayı turladık. Millet tek bir noktada yoğunlaşmıştı. Orda denize girdik, tüm balıklar oraya toplanmıştı. Bizim ekmeğimiz kalmamıştı; ama sağolsun herkes ekmek attığı için balıklar hep etrafımızdaydı. Burda acayip bir şey oldu, yüzerken önce kolum sonra bacağım sanki böcek ısırmış gibi yanmaya başladı. Aynı şey eşime de olmuş. Artık daha fazla dayanamayınca denizden çıktık. Tur rehberimiz burada karpuz, ananas ve içecek standı açtı. Açık büfe :) bol bol karpuz yedim :))

Khai Island, Phuket

1 saatlik yüzme ve dinlenme molasından sonra artık dönüş zamanı. Bu sefer botun iç kısmına oturduk; ama zaten çok kısa yolculuk oldu. Yolun bayasını zaten gelmişiz :)

Yine servislerle otellere bırakıldık. O kadar yorulmuşum ki gün boyu yüzmekten.. Bir de otele gelince acı gerçekle karşılaştım. Botun ön (açık) kısmında otururken bütün gün öyle yanmışım ki hiç anlamadan :( kıpkırmızı olmuşum :)) Giydiğim şortun izi çıkmıştı bacağıma o kadar :)))

Otelde biraz dinlendikten sonra günün en güzel anlarından biri, yemek zamanı :) Akşam yemeğinden önce Phuket'e geldiğimizden beri babası Hindistanlı annesi Taylandlı olan müslüman bir kızın küçük tezgahından Hint usulu waffle yedik. Ben nutellalı ve muzlu tercih ettim. Yufkayla yapılan çok leziz bir şey. Akşam yemeğini ise Şavurma'dan yana tercih ettik. Bildiğimiz tavuk döner, ama sosu farklı biraz.

Biraz daha dolaştıktan sonra otelemize dönmeden önce Phuket'teki son günümüzde motosiklette gezmek için kiralamaya karar verdik. Birkaç yere sorduktan sonra otelin karşısındaki cafe'den günlüğü 250Baht'a kiraladık. Aslında internette okuduklarımızdan sonra gözümüz korkmuştu; ama çok şükür başımıza kötü bir şey gelmedi :)