21 Mart 2015 Cumartesi

Tayland Gezisi: Phuket 1. Gün

Bugün Bangkok'dan ayrılma zamanı. Sabah son kez otelimizde kahvaltımızı yapıp taksiyle "Don Mueang International Airport"a geçiyoruz. Trafik bir yerde acayip sıkıştı. Belki 20 dk. adım adım devam ettik. Bu arada taksimetreler durduğunuz yerde de para yazmaya devam ediyor. Türkiye'de de böyle mi cidden bilmiyorum.  Ben uçağa yetişemezsek diye artık korkmaya başlamıştım ki o sıkışık bölgeyi geçtik ve otobandan ilerledik. taksiye toplam 320Baht ödedik. (250 Baht taksimetre + 70Baht otoban ücreti)

Don Mueang International Airport, genelde iç hat seferlerinin yapıldığı diğer havalimanına göre daha küçük bir meydan. Buradan Orient Thai, Air Asia, Nok Air ve Thai Smile Airways Phuket'e uçuyorlar ve daha uygun fiyatlılar. Suvarnabhumi Havalimanından ise Thai Airways ve Bangkok Airways'in hemen hemen her saat başı Bangkok-Phuket uçuşu mevcut; ama bileti bizim gibi son dakikaya bırakırsanız baya pahalıya geliyor.

Biz uçuşumuzu Orient Thai Havayollarıyla gerçekleştirdik ve kişi başı gidiş-dönüş 2600Baht verdik. Dönüşümüz Bangkok üzerinden olduğu için son gün tekrar Bangkok'a döndük.

Don Muaeng International Airport, Bangkok
Orient Thai'ye ait B767 ile uçtuk ve ikram olarak sadece soslu fıstık ve su verdiler  :) Yaklaşık 1 saat 20 dk. sonra vardık Phuket'e.

A giant B747 @ Phuket International Airport

Phuket'ten Patong'a gitmek için 3 alternatif var. Birincisi taksi 600-800 Baht arasında fiyat çekiyorlar. İkincisi Airport Minibus kişi başı 180 Baht ve üçüncüsü Airport Bus kişi başı 120 Baht.

Biz son seçeneği seçtik. Şoför 10 kişi olunca kalkacağımızı söyledi yaklaşuk 40 dk. bekledik. Patong'da Jungceylon AVM'nin arkasında durağı. Otelimiz yakın olduğu için oraya valizlerimizle yavaş yavaş yürüdük.

Patong'da sahile çok yakın "Crystal Beach Hotel"de kaldık. Otel yeni ve temizdi. Kahvaltısı bize uygundu. Teras katında havuzu vardı. Bizim vaktimiz olmadığından hiç kullanamadık; ama aklımız kalmadı değil. Otelde iki geceye 85$ verdik.

Otele yerleşir yerleşmez vakit kaybetmemek hem de serinlemek için plaja indik.

Patong Beach, Phuket
Ben denizini pek sevmedim ama. Su çok sıcak. Git git derinleşmiyo. Dibi çamur gibi, sırf kum olduğu için su bulanık duruyor. Çok fazla kalmadan otele geri döndük ve akşam yemeği için çıktık tekrardan.

Bu arada otele dönerken birçok tur acentasından ertesi gün katılmak istediğimiz Phi Phi Islands turu için fiyat aldık ve en son pazarlıkla kişi başı 1100 Baht'a anlaştık.

Yemekten sonra mutlaka Jungceylon'un girişindeki "Swensen's"da dondurma yeyin :))

Gelelim meşhur Bangla Road'a. Burası tam gece hayatı için tasarlanmış bir cadde. Caddenin sağlı sollu her iki tarafında sırayla gece kulüpleri ve barlar var; ama cidden her şey +18 :) Ben açıkçası pek sevmedim burayı ve Thai kızlarının o hallerine üzüldüm.

Yarın ki tur için artık dinlenme zamanı..

Hiç yorum yok: