21 Mart 2015 Cumartesi

Tayland Gezisi: Bangkok 3. Gün

Bangkok'daki 2. akşamımızda otele döndüğümüzde asıl yöneticiyle sonunda tanışabildik. O kadar güleryüzlü o kadar yardımseverdi ki her şeyin yolunda olup olmadığını sorduğunda kahvaltı sorunumuzdan bahsettik. Ertesi sabah kahvaltımızda yağda yumurta, domates salatalık, kızarmış ekmek ve meyveli yoğurt vardı :) Böylelikle son iki gün iyi bir kahvaltıyla güne başlamış olduk.

Artık tapınak, müze, tarihi eser vs. gezmek istemediğimden bugünü alışveriş merkezlerine ayrımak istedik. "Siam Square" de sırasıyla avm'ler var. Benim öncelikle gezmek istediğim fiyatları daha uygun olan "MBK Center"dı. Daha sonra vaktimize göre "Siam Discovery", "Siam Center", "Siam Paragon"u ve akşam üzeri de çok yorgun olmazsak "Asiatique the Riverfront" u gezecektik.

Bangkok McDonalds'lar çok eğlenceli
Otelden taksiyle gidelim istedik. Ne varki daha yarı yolda bizim şoförün ani freniyle arkamızdaki araba bize çarptı. Baktık prosedürler uzun sürücek taksiden indik ve yürümeye başladık. Adını şu an unuttuğum bir avm'nin önünden geçerken içerde "Daiso Japan" mağazasının olduğunu görünce nerdeyse koşarak girdim :) fakat mağaza beklediğim büyüklükte değildi ve Amerika'daki kadar ucuz da değildi. Birkaç şey aldıktan sonra MBK için yürümeye devam ettik.
Siam Square'de bir monster :)

MBK'ya "National Stadium" metro durağından girince kendimizi çok katlı "Tokyu" mağazasının içinde bulduk. Giyecek katlarını es geçerek 3. kata "stationery" nin de olduğu kata çıktık. Öyle cicili bicili kırtasiye ürünleri, öyle güzel disney temalı kol çantaları, tişörtleri vardı ki hemen hemen hepsini almak istersiniz :) Fiyatlar da gayet uygun. Kendime mickey mouse'lu çanta almadan duramadım mesela. En üst kat ise süpermarket. Buraları dolaştıktan sonra MBK'nın katlarını dolaşmaya başladık. Her katın teması farklı. Bir pazar yeri gibi..
Elektronik katında kulaklık alalım diye bir tanesine baktık, kutudan çıkardığımızla parçaları yerlere döküldü :) Sonuç hiç alışveriş yapmadık. Ayrıca, bizim Khao San Caddesinden aldığımız selfie çubuğu burada daha pahalıydı. Telefon konusunda da çokça çakma mal olabileceğinden biz hiç sormadık bile sadece Samsung'un kendi mağazasına baktık, bizim buralarla hemen hemen aynı fiyata geliyordu.

MBK Center, food court
O kadar yorulmuştuk ki kendimizi bir anda yemek katında bulunca çok sevindik. Öyle güzel bir sistem yapmışlar ki girişte bir kart alıp yemek salonuna giriyorsunuz içerde ne yerseniz bu karta yükleniyor çıkarken kasada ödüyorsunuz. Yemek salonunun her bir standı ayrı bir dünya. Hint, İtalyan, Yunan, Çin, Japon, Bali, Arap (aklıma gelenler) mutfaklarını bulabilirsiniz ve güzel haber Arap ve Bali mutfaklarındaki etler helal. Gönül rahatlığıyla burada yemeğimizi yedik. Yediğimiz tavuk acayip lezzetliydi.

Arap mutfağından soslu tavuk

Yemekten sonra kahve içmeden olmaz. Hele pineapple'lı pie yemeden hayatta olmaz :))
Baya bir dolaştıktan sonra MBK'dan çıkıp Siam Discovery'e geçtik. Burası MBK'ya göre daha lüks mağazaların bulunduğu bir avm. Hele bir iki katlı "Loft" mağazası var ki mutlaka gelirseniz uğrayın. Mağazadaki her şeyi beğeneceksiniz :)) Bizim bildiğimiz kıyafet mağazası değil burası :) gelin ve görün.
En üst katta ise "Madame Tussauds"un Bangkok şubesi var.

Siam Discovery
 Sadece bu iki avm'yi dolaştıktan sonra akşam 4 olmuştu. Açıkçası daha fazla kapalı mekan dolaşmak istemediğimden dolay diğer avm'lere girmedik ve taksiyle "Asiatique the Riverfront"a geçtik.

Burası nehrin kenarında ve akşam üzeri çoğu standın açıldığı açık hava alışveriş yeri gibi. Hem hediyelik eşyaların satıldığı standlar hem de restoran ve cafelerin olduğu bir mekan.  Gidip gitmemek konusunda tereddüt etmiştik; ama iyi ki gelmişiz dedik. Hediyelik eşyalar burdan da alınabilir, fiyatlar kesinlikle çok uygundu. Ben, hindistan cevizi kabuğundan yapılma kase aldım mesela 100Baht'a. Şehir merkezinde ve MBK'da daha pahalıydı.

Bir de MK Restoran zincirleri ve tüm Tayland'da. Akşam yemeğimizi burada yiyelim dedik; ama pek bize hitap etmedi yiyecekler. Gelen noodle'lar hiç lezzetli değildi :(

Green Noodle, MK Restaurant, Asiatique the Riverfront

Gezeceğimiz kadar gezdik, karnımızı zor da olsa doyurduk üstüne donutla birlikte kahvelerimizi içtikten sonra vakit otele dönme vakti. Dönüşte ücretsiz shuttle boat'a bindik; fakat iki durak ötede indiriyor. Sonrasında "Chao Phaya Boat Express"e binelim dedik; fakat geç vakit olduğu için seferleri bitmişti. Tek çare zorla da olsa (yine taksimetre açmak istemediler) taksi çevirip otele döndük.

Ve böylece Bangkok gezimizi tamamlamış olduk. Yarın Phuket'e geçme zamanı :)