3 Aralık 2014 Çarşamba

Son Anda Karar Verilen Maldivler Gezisi

Yıl sonuna doğru yaklaşırken kalan yıllık iznimizde nereye gitsek diye düşünürken aklımızda hiç Maldivler yoktu; ama ne istediğimizi biliyorduk. Bu seneki bütün gezilerimiz bol gezmeceli olduğu için bu sefer daha sakin bir gezi olmasını ve bizim buralar soğukken denize girmenin fena fikir olmayacığını düşünüp alternatifleri sıraladık. Mauritus gitmek istediğim yerlerden biri ama aktarmayla 17 saat süreceği için eledik. Bali'de de denize girmeye uygun plaj olmadığını araştırıp öğrenince orayı da eledik. Seyşeller mi Maldivler mi derken daha önce giden arkadaşlarımızın tavsiyesi üzerine Maldivler'de karar kıldık.

Uçuşumuzu Qatar Havayollarıyla gerçekleştirdik. Dolayısıyla Doha'dan aktarma yaptık. Giderken Doha Havalimanındaki free shopları gezme fırsatı bulamadık ama dönüşte acısını çıkardım.

Gitmeden önce otelimizi ayarlamıştık. 4 gece kalacağımız için havalimanına yakın bir yerde kalmayı tercih ettik; çünkü havalimanından çok uzaktaki adalara aktarma yapmak vakit alıyor. Havalimanından önce başkent Male'ye aktarma yaptık. Her 10 dk'da bir feribot seferi var karşılıklı. Male'den de Villingili Adası'na geçtik. Villingili Feribot Terminali, Male'deki Havalimanı Feribot Terminali'ne uzak biraz; ama taksiyle 30 Rufiyaa tutuyor, baya ucuzu yani.

Villingili Adası yerel halkın da yaşadığı bir yer. Sadece bir tane otel var. Birkaç tane ufacık bakkal var. Bir tane okul var. Bir tane cami var. Bir tane fırın var. İki tane restoran var (Dinnermore ve Xie Xie). Her akşam Xie Xie'nin birbirinden leziz yemeklerinden ve tazı sıkılmış tropik meyve sularından tattık. Gideceklere kesinlikle kesinlikle bu restoranı tavsiye ediyorum. Adayı yürüyerek turlamak yarım saat sürmez bile :) İnsanlar çok erken saatte kalkıyorlar ve  Male'ye geçiyorlar, muhtemelen çalışmak ya da okumak için. Plajları gayet güzel; fakat halk müslüman olduğu için plajda bikini giymek yasak. Gelen turistler bu kurala uyup (ben de dahil) tişört ve şortla denize giriyorlar. Plajların birinde su sporları yapmak mümkün; fakat biz gittiğimizde aktif değildi. Plaj, fotoğraflardaki gibi bembeyaz kumlardan oluşuyor. Sığ yerler yemyeşil, derin yerler birden koyulaşıyor, masmavi oluyor. Oralara gitmeye korktuğum için balıkları izledim ben bütün gün şnorkelle.

Bir gün öğleden sonra başkent Male'ye gittik gezmek için; ama gezilecek pek bir şey olmadığını gördük. Sokaklar çok dar, her yer vızır vızır motosiklet ve araba dolu. Halkı görüdüğüm kadarıyla fakir. 'Majeedhee Magu' ve 'Chaananee Magu' hediyelik eşya alışverişi yapmak için gezilebilecek caddeler. Satıcılar sizi sokakta karşılayıp mağazasına götürüyor ve hepsi kendi dükkanının daha ucuz olduğunu iddia ediyor :) Pazarlık yapmakta fayda var. Hiçbirinin sabit fiyatı yok çünkü. Çeşit çeşit deniz ürünleri mercanlar, deniz taşları, kabukları, magnetler ve mango ağacından yapılma kaseler alabilirsiniz. Aynılarını Male Havalimanın'daki dükkanlarda da bulabilirsiniz ama havalimanındaki fiyatlar şehir merkezine göre baya pahalı ve pazarlık imkanı da yok.
Male'de gezilebilecek bir diğer yer de 'Local Market' yani bildiğimiz pazar :) Pazarda muzlar taneyle satılıyor ve bizim buralardan daha pahalı. Papaya çok ucuz. Biz bolca alıp yanımızda getirdik. Hindistan cevizi suyu için mutlaka ve Maldivlere özgü hindistan cevizinden yapılma tatlısından deneyin. Tanesi 1$ pazarda, havalimanında ise tanesi 6$.
Sultan Park, National Museum ve Artifical Beach de görülebilecek diğer yerler ama görmesenizde bir şey kaybetmezsiniz. Yarım günde bitirdik biz Male turunu ve Villingili'ye geri döndük.
Halkı müslüman olduğu için kadınlar hep kapalı. Dolayısıyla açık insanlara çok acayip bakıyorlar. Ben çok açık giyinmeme rağmen ve adada çok fazla turist olmasına rağmen (alışmış olmalarını umuyordum açık insan görmeye) öyle çok süzdülerki beni gerçekten rahatsız oldum.

Male

Tatilimizin bir gününde otelden düzenlen Kuda Bandos ada turuna katıldık. Turun düzenlenmesi için en az 4 kişi gerekiyor. Şansımıza Hint bir balayı çifti de tura katılmak istedi de beraber gittik. Ada, daha önce bir otel için dizayn edilmiş; fakat tusunamide otel çok zarar görünce günübirlik ziyarete açılan bir yer olmuş. Ben çok sevdim burayı. Adanın dört bir yanı plaj ve herkes bir köşesine dağıldığı için kimse kimseyi rahatsız etmeden denize girebiliyor. Sanki deniz sadece bize aitmiş gibi bütün gün çıkmadık. Şnorkelle yüzdüğümüz için vücudumun arka tarafı kapkara ön tarafı bembeyaz kaldı :)

Diğer günler Villingili'de otelde yaptığımız kahvaltının ardından plaja gidip öğlene kadar yüzüyor öğlen otelde biraz dinlenip öğleden sonra tekrar yüzmeye gidiyorduk. Deniz akvaryum gibi, bütün gün balık izledim. Balıklarla yüzmek çok keyifliydi. Plajda o bembeyaz kumların üzerinde yine bembeyaz yengeçler var. Normalde korkarım; ama bunlar çok sevimlilerdi. Yanına yaklaştığımda hep kaçtılar hiç fotoğraf çekemedim :( Akşamları ise Xie Xie restoranda keyif yapıyorduk kocamla denize nazır terastaki masada..

Xie Xie Restoran, Villingili
Son gün sivrisineklerin azizliğine uğradım. Adanın bir bölgesinde o kadar çoklardı ki bir anda bütün kolumda ısırmadıkları yer kalmadı. Kaç gün onun kaşıntısından duramadım. O kadar çok kaşıyıp yara yapmışım ki iz kaldı şu an :(

4 gün çok çabuk geçti ve son gün sabah erkenden yola çıkıp havalimanına geldik. Male Havalimanı çok küçük ama birçok dükkan var. Uçuşumuz yine Doha'dan aktarmalıydı. Dediğim gibi Doha Havalimanını dönüşte gezebildim. Adamlar hiçbir masraftan kaçınmamışlar yolcuları rahat ettirebilmek için. Bir kere free internet var. Yolcuların kullanımına açık internetli bilgisayarlar var ki hepsi Apple Mac. Oturma grupları çok rahat. Televizyon odaları var. Havalimanında kullanmak için bebek arabaları mevcut. Free Shoplar ise çok çeşitli. Qatar temalı hediyelik eşyalar çok fazla. Doha'yı gezmemiş olsam da magnet almadan duramadım. Birçok pahalı markanın mağazası var. 2 saat nasıl geçti anlamadım velhasıl.

Artık dönüş zamanıydı. Dönüşte İstanbul'a uğrayıp bir gece de orda kaldık. O da bir sonraki posta kalsın.
Ve yıllım iznimiz bir tatille daha bitti..