8 Ekim 2014 Çarşamba

Genel olarak Trabzon

Katılacağım başka tur kalmadığı için geriye kalan boş zamanlarda Trabzon'da gezilmesi gereken yerleri gezdim.

Kaldığım otel meydanda olduğu için çarşılara yürüme mesafesindeydim.
Uzun Sokak, trafiğe kapalı sağlı sollu mağazaların olduğu bir sokak ve her daim tıklım tıklım. Buranın bir altındaki cadde is Maraş Caddesi. Burda da yine mağazalar ve cafeler mevcut. Bir alt cadde Kunduracılar Caddesi. Burası da trafiğe kapalı. Devamı Kemeraltı diye geçiyor ve Ankara Ulus'daki Çıkrıkçılar Yokuş'u kıvamında bir çarşı. Bu Çarşıya açılan küçük bir sokakta ise Bakırcılar mevcut.
Sahil Yolu'nun karşı tarafında Avrasya Pazarı var, eski Rus Pazarı; ama gitmesenizde bir şey kaybetmeyeceğiniz cinsten bir yer.

Ganita Çay Bahçesi, Trabzon
Gün içinde deniz manzarası eşliğinde çay içmek için iki güzel mekan var. Bir tanesi meydandan kolayca yürüyebilerek gideceğiniz sahilde yer alan 'Ganita Çay Bahçesi' diğeri ise daha yüksekte Boztepe'de yer alan 'Boztepe Çay Bahçesi'. Ganita, meydana yakın olduğu için birkaç kere gidebildim. Sabahları özellikle çok sakin. Tam gazete, kitap okunacak bir mekan. Manzara da şahane. Boztepe'ye biz yürüyerek gitme gafletinde bulunduk ve çok pişman olduk. 1,5 km yokuş ( hem de baya dik) çıkmak perişan etti bizi. Meydandan solmuşlar kalkıyor, zorlamaya gerek yok :) biz buraya akşam üzeri geldik. Tıklım tıklımdı, oturacak yer zor bulduk. Servis pek kaliteli değil. Semaver çayı içtik. Sırf manzara için gelinebilecek bir yer.

Ayasofya Cami, Trabzon
Birgün yine merkezden yürüyerek (yaklaşık 3,5 km) Ayasofya Cami'ne gittik. Yolu dik olmadığından yürümesi çok kolay oldu. Buradaki çay bahçesinin kahvaltısı çok meşhurmuş. Bizim karnımız pek aç olmadığından kuymak yedik. Çok ama çok lezizdi. Gerçekten tavsiye ederim. Fiyatları da oldukça uygundu. Merkeze göre oldukça serindi. Epey oturduk bahçesinde. Sonra camiyi gezdik. Eski kilise yeni cami. Mutlaka gelinmesi gereken yerlerden burası da.

Ayasofya'da Kuymak (burada kahvaltı mutlaka denemeli)
Başka birgün Atatürk Köşkü'ne gittik. Trabzon'a hakim bir tepede olan bu köşkün bahçesi görülmeye değer ve yine oldukça serin. Köşk ise hala oturukabilecek güzellikte. Hayran kaldım doğrusu. Bahçesinde çay bahçesi mevcut. O kadar yol geldikten sonra bi çay içilir :)

Atatürk Köşkü, Trabzon
Forum Alışveriş Merkezi, meydandan bir dolmuşla 10 dk.'da gelinebilecek uzaklıkta. Bildiğimiz alışveriş merkezlerinden. Hemen hemen tüm markalar mevcut. Serinlikte gezmek isteyenlerin tercih edebileceği bir yer.

Gelelim yemeklere.
Buralara kadar gelmişken kuymak, pide, akçabat köfte, tavuk döner ve hamsiköy sütlacı yemeden olmaz.
Pide için: Çardak Pide ve Karpi Pide
Köfte için: Cemil Usta
Kuymak için: Ayasofya Müzesi'nde bulunan çay bahçesi
Tavuk Döner için: Kuğu
Sütlaç için: Hamsiköy'de Niyazi Usta
tavsiyemdir.

Benim deneyemediğim iki yer kaldı; Rüştü'nün Fırını ve Kalkanoğlu Pilav.

Trabzon tavsiyelerim bundan ibaret. Aklıma gelen şeyler oldukça yine yazarım :)