8 Ekim 2014 Çarşamba

Ayder ve Uzungöl Gezisi

Trabzon'da goreve başladıktan sonra izinli günlerimde gezmelerime devam ettim. Ayder görmek istediğim yerler arasındaydı. Öğlen gibi vardık Ayder'e. Turun tek görevi bizi getirip götürmek olduğu için akşama kadar bize serbest zaman verdi. Ayder hiçte hayallerimdeki gibi bir yer değilmiş. Akşama kadar yapacak hiçbir aktivite yok. Bir kere çok kalabalık ve heryer Arap dolu. Bir sürü otel yapılmış, yayla havası kalmamış. Biraz hediyelik eşya dükkanlarını gezdikten sonra akşama kadar çimlerde oturduk. Her şey gayet pahalı, tam turistik yer havasında. Açıkçası ben pek memnun kalmadım bu geziden.

Ayder Yaylası, Trabzon

Bir başka boş günümde de Uzungöl turuna katıldım. O gün Uzungöl'e varmamız biraz uzun sürdü; çünkü tura katılan Araplar yüzünden bir sürü sıkıntı yaşadık. Varmamız gereken saatten 1,5 saat geç varınca çok kısıtlı vaktimiz vardı. Gölü turladık, fotoğraf çektik ve yemek yiyebildik. Yemek için İnan Kardeşler'de alabalık yemenizi tavsiye ederim; ama sütlacı Hamsiköy sütlacı gibi güzel değil. Hava oldukça serindi. Yanımda hırka vardı. Onu giymeme rağmen üşüdüm. Arada yağmur da çiseledi. Uzungöl Ayder'e göre daha güzeldi; ama burası da yine Araplarla dolu ve yine bir sürü otel yapılmış.

Uzungöl, Trabzon

Açıkçası Arapların bu kadar yoğunlukta olmasına üzüldüm; çünkü gerçeken kaba, saygısız ve pis insanlar. Turun buluşma saatlerine hiçbir zaman uymayarak herkesi sinir ettiler. Aynı şekilde, kaldığım oteldeki Araplar da gece yarılarına kadar çıkardıkları gürültülerle beni bezdirdiler. Hiçbir şekilde uyarıları dikkate almıyorlar. Otel çalışanlarına bolca sabır diledim :)

1 yorum:

trend dedi ki...

uzungöl hakkında en detaylı bilgiler için sayfamızı takip ediniz.