13 Temmuz 2014 Pazar

Amerika Macerası: 5. Gün

Bugün Los Angeles'a tekrar dönme zamani. Bu sefer daha iceriden bir yoldan dönücektik ve yol üstünde sayilabilecek Yosemite National Park' ugrayacaktik.

Yosemite National Park, Dev Ağaç Kökleri
 Yosemite National Park'ı hep devasa, 2000 yillik agaclarin oldugu bir yer olarak duymustum. Acikca söylemek gerekirse sadece bundan ibaret saniyordum; fakat gezdigim zaman öyle olmadigini anladim.

Yosemite National Park (karşıda Half Dome), sanki ağaçtan nehir..
Bir kere cok büyük bir alana sahip. Yürüyerek gezilmesi imkansiz. Bizim gibi günübirlik gelenler cok az, herkes çoluk çocuk kamp yapmaya gelmislerdi. Biz arabayla birçok yerini göremesek de baya gezdik. 


Şelalenin suyu eskisine göre oldukca azalmisti, pek yagmur yagmadigindan. Su dökülmek yerine nerdeyde buhar olup kayboluyordu. Yolun kenarindan akan, suyu berrak ve buz gibi olan nehir manzarasi görmeye değerdi. Milli parkin bu taraflarinda 2 saate yakin gezdikten sonra baya yol alip dev agaclarin bulundugu tarafa gectik. Vaktimiz azaldigi ve hava kararmaya basladigi icin cok fazla yürüme imkani bulamadik. Dolayisiyla en devasa olan, icinden bir arabanin rahat gecebilecegi söylenen agaci göremedik.


Yosemite
Gördügümüz kadariyla bile baya etkilenmis olarak ayrildik Yosemite'den. Yolumuz uzundu; fakat mola bermeden olmazdi. En cok merak ettigim mekanlardan birinde verdik yemek molamizi: The Cheesecake Factory.

The CheeseCake Factory
The CheeseCake Factory, limonlu frambuazlı muhteşem :)
Aslinda ben sadece tatli var saniyordum; ama yemek oldugunu da duyunca yemeye karar verdik. Önden ekmek ve tereyag geldi. Ekmekler cok lezizdi. Biz baslangic olarak mozarellali ekmek sarimsakli zeytinyagli ve acili sos, ispanakli dip sos ve taco söyledik. Her sey o kadar lezizdi ki makarnalarimiz geldiginde karnimiz doymustu. Ben sebzeli makarna söyledim, ama yiyecek yerim kalmadigindan tadina bakip paket yaptirdim kalanini. Hal böyle olunca cheesecake'e hic yerim kalmadi; ama tadina bakmak da istiyordum. Ortaya birtane limonlu ve ahududulu söyledik. Tokken bu kadar iştahli yediysem açken nolurdu bilmiyorum. Hayatimda yedigim en lezzetli cheesecake'di :) Anlatirken bile mutlu oluyorum ;)

Yemek faslini da bitirdigimizde aksam 9 olmustu ve gitmemiz gereken bir sürü yol vardi. Los Angeles'a eve vardigimida gece 2'ydi. O kadar yorulmustuk ki nasil uyudugumu bile hatirlamiyorum.

Hiç yorum yok: