11 Temmuz 2014 Cuma

Amerika Macerası: 3. Gün

Amerika'daki 3. günümüze sabah erken kalkıp Morro Bay Beach'de yürüyüş yaparak başladık. Erken kalkan sadece biz değildik. Sahilden köpeğini alıp yürüyüşe gelen bir sürü insan vardı. Ayrıca, sörfçüler bizden de erken gelmiş sporlarını yapmaya başlamışlardı. Hava oldukça soğuktu ve soğuk hava tüm gün devam etti. İyi ki yanıma bir tane de olsa hırka almıştım.

Morro Bay Beach, CA

Sahildeki yürüyüşten sonra odamızda kahvaltı yaparak yola çıktık. Bugünkü ilk hedefimiz St. Simeon'da bulunan 'Hearts Castle'dı. Zamanında altın madenciliğinde parayı bulan Mr. Hearts'ın babası sayesinde Hearts'lar bir anda zengin olmuşlar ve oğlu büyüdüğünde her zaman hayalini kurduğu şatoyu yaptırmış. Şato demek istiyorum çünkü dağın başında, yola oldukça uzak, çok ihtişamlı, kocaman bir araziye sahip bir ev burası. Şu an devletin koruması altında. Şatoyu gezdikten sonra kısa bir film izletiyorlar Hearts'ın yaşam hikayesini anlatan. Orda gördüm ki gerçekten baya sefalı bir hayat sürmüşler. Birçok ünlü bu evin misafiri olmuş. Kocaman bir hayvanat bahçesi varmış şatoya ait; fakat daha sonra durumu kötüleşmeye başlayınca hayvanları hayvanat bahçesine bırakmış. Evden etkilenmemek elde değil. Hele o havuzları.. Dıştakine artık su doldurmuyorlarmış su kıtlığından dolayı, ama susuz hali bile etkileyiciydi. İçteki havuz hamam tadında :) evin içi biraz iç karartıcı olsa da mimarisi güzeldi. Rehberimiz sayesinde baya bir bilgi sahibi olduk.

Hearts Castle, CA
Ah ben bu havuzda yüzmek için neler vermezdim..
Şatoyu gezdikten sonra tekrar yola koyulduk; fakat yol o kadar kıvrımlı olmaya başladı ki hiç midem bulanmayan ben çok fena oldum :(

Big Sur, CA

Arada atıştırmak için ve bazen de fotoğraf çekinmek için mola verdik ve Big Sur'a vardık. Hava o kadar rüzgarlıydı ki Big Sur Beach'de zor yürüdüm. O kadar çok rüzgar almıştım ki çok üşüdüm. Deniz kenarının ve manzaranın tadının tam çıkaramadan arabaya dönmek zorunda kaldık.

Big Sur - 17 Mile Drive arası
Bir sonraki durağımız 17 Mile Drive'dı. Okyanus kenarında kampüs gibi bir alan, çok güzel, ihtişamlı evlerin ve golf sahalarının bulunduğu.. Arabayla tur attıktan sonra Carmel'e uğradık. Carmel de deniz kenarında çok şirin ve daha küçük evlerin bulunduğu bir şehir. Carmel'de kötü bir olay geldi başıma. Sabahtan beri çok rüzgara maruz kaldığımdan herhalde tam Carmel sokaklarında yürümeye başlamıştık ki beni bir titreme tuttu sanki kilitlendim kaldım. Dişlerim çat çat birbirine vuruyor zangır zangır titriyordum. Kendime çok zor geldim. Dolayısıyla gezdiğimden bir şey anlamadım.

17-Mile Drive, Bird Rock, CA

Lone Cypress, 17-Mile Drive, Pebble Beach

Carmel'de gün batımı
Günü kötü bitirerek San Francisco'ya yakın otelimize vardık. Sabaha kadar öyle güzel uyumuşum ki sabah bomba gibi kalktım.