4 Haziran 2014 Çarşamba

İspanya Gezisi: Valencia (2. Gün)

İspanya'daki 2. günümüze güneşin doğuşunu izleyerek ve deniz manzaralı balkonumuza kahvaltımızı hazırlayarak başladık. Evde kalmanın en iyi taraflarından biri de istediğin zaman çayını kahveni yapıp istediğiniz hazırlayıp yiyebilmek. İlk gün kahvaltımızı Türkiye'den yanımızda götürdüğümüz peynir ve zeytinle yaptık (bir de ordan aldığımız yumurta); ama gün geçtikçe kahvaltımız çeşitlendi :) Ve sonrasında başladık şehri gezmeye.

Plaza de Toros, Valencia
Elimizde haritamızla şehri yürüyerek gezdik. Çok büyük olmadığı içinde arada kahve, yemek molası gibi molalarla yürümek zor gelmedi. İlk durağımız Boğa güreşi alanı. İçini gezmeden dışardan baktık :)

Valencia Tren Garı

Valencia'da tüm yapılar o kadar tarih kokuyor ki hayran kalmamak elde değil.

Torres de Quart, Valencia

Turumuza yürüyerek devam ediyoruz.

Mercado Centrale, Valencia
"Mercado Centrale"yi mutlaka gezmelisiniz. İçerisinden kasaptan balıkçıya meyve sebzeden tazecik kruvasan satan fırına kadar var ve çoğu satıcı kadın. Özellikle kasap ve balıkçıların kadın olmasını beni baya şaşırttı. Biz burdan, gördüğünüz lezzetli mi lezzetli domateslerden aldık sabah kahvaltımız için ve ayrıca hayatımda yediğim en iyi çikolatalı kruvasanı tattım bu pazarda.

Plaza de la Reina, Valencia
Plaza de Virgin, Valencia
Plaza de la Reina'da Valencia Katedrali bulunuyor. Katedralin arkası ise Plaza de Virgin. Ben Plaza de Virginİ çok sevdim. Kocaman bir meydan.Hem ferah hem de çevresind bir sürü kafe var oturup dinlenebileceğiniz.

Valencia Katedrali
İspanya'nın ünlü yemeği Paella tatmadan ve Horchata içmeden dönmedim.

Paella
Hem sebzeli hem de deniz mahsüllü olanını denedim. Sebzeli daha çok hoşuma gitti; ama sadece tadımlıktı benim için. Tekrar yemek gelmedi içimden.

Horchata
Horchata bizim limonata tarzında bir içecek. Badem, su ve şekerle yapılıyormuş yanlış bilmiyorsam. Yumuşak bir içim var.Grupta bir tek benim biraz hoşuma gitti. Diğerleri pek sevmediklerini söylediler. Oraya kadar gitmişken tatmadan olmazdı.

Valencia'da hediyelik eşyaları uzakdoğuluların dükkanlarından aldık. Daha çok Asia Bazaar tarzı dükkanlar; ama Valencia logolu ne isterseniz var. Fiyatları diğer mağazalara göre daha uygun geldi.

Ve yine McDonalds'ın bedava internetinden faydalanmayı ihmal etmedik :)

Ayrıca marketlerde kaliteli parfümler var, Massimo Dutti markası gibi. Çok güzel setler hazırlamışlardı kremi, duş jeli dahil olan ve fiyatları oldukça uygundu. Bolca parfüm aldım ben burdan.

Desigual mağazası İspanya genelinde çok yaygın; ama fiyatları bana pahalı geldiği için alışveriş yapmadım. Aynı şekilde Zara, Mango, Bershka vb. mağazaların da bizim buralara göre pek bir artısı yoktu alışveriş için.

Bunların dışında bir mağaza keşfettim ki mutlaka uğramanız gerekecek."TIGER". Hem Valencia'da hem Barcelona'da vardı. Bir milyoncudan hallice olan mağazada genelde her şey 1-2-3Euro civarında ve ıvır zıvır alınabilecek çok güzel şeyler vardı. Valencia'da pek tatmin olmamışım ki Barcelona'da bulunca talan ettim :)

Ve böylece Valencia gezimizi tamamlamış olduk. Bilim ve Sanat Merkezi'ne gitmedik biz. Hem giriş pahalı hem de ilgimizi çekmediğinden tercih etmedik; ama gidilebilecek yerler arasında orası da.

Geceyi yine Valencia'da geçirdikten sonra ertesi gün gezdikten sonra aşık olduğum şehir Barcelona için yola çıktık..