4 Haziran 2014 Çarşamba

İspanya Gezisi: Valencia (1. Gün)

Yaklaşık bir ay önce gerçekleştirdiğimiz İspanya (Valencia & Barcelona) gezimizi anca yazma fırsatı bulabiliyorum. İşyerinde o günlerde çok sıkıntılı zamanlar atlatınca ve olaylar benim aleyhime sonuçlanınca hemen ardından bu geziye çıkmak bana ilaç gibi geldi.

Evet başlayalım bakalım detaylara.

Pazar günü öğlen civarında Barcelona'ya indik. Biz THY ile gittiğimizden Terminal 1'de indik. Eğer Pegasusla gitmiş olsaydık Terminal 2'de inecektik ki iki terminal arasında devamlı ringlerin olduğunu duymuştuk. Arabamızı kiraladıktan sonra Pegasusla gelecek iki arkadaşımızı almak için Terminal 2'ye geçtik. Arkadaşlarımızla buluştuktan sonra gezimize artık başlayabilirdik.

İlk hedefimiz Valencia'ydı. Navigasyon olarak telefona kurduğumuz "Sygic" programı çok ama çok işimize yaradı. Hem paralı parasız yolları bulması hem yollardaki radarları söylemesi işimizi kolaylaştırdı. Biz otobanı kullanmak istemedik; çok pahalı olduğunu duyduğumuzdan. Onun için yol 350 km. civarı olmasına rağmen biraz uzun sürdü.

Yol üzerinde öncelikle çok şirin bir sahil kasabası olduğunu duyduğumuz "Sitges"e uğradık.

Sitges, İspanya

Sitges'in plajı çok güzeldi; ama hava denize girilecek kadar sıcak olmadığından biraz dolaştıktan sonra kurt gibi acıkan karınlarımızı pizzacıda doyurduk. Peynirli pizzaya en az 12Euro vermek insana koysa da başka seçeneğimiz olmadığından paşa paşa verdik.

Ve yolumuza kaldığımız yerden parasız yolları kullanarak devam ettik. Yol üzerinde neredeyse her gördüğümüz McDonalds'a durarak hem bedava internetinden hem tertemiz tuvaletlerinden faydalandık. Kahvesini içmeden de çıkmadık :) Tuvalet demişken, hem Valencia'da hem Barcelona'da kullandığımız tüm umumi tuvaletler pırıl pırıldı. Bu konuda gerçekten takdir ettim onları (kendi ülkemizi düşününce).

Akşam olmak üzereyken kalacağımız eve vardık. Bu arada kalacağımız yerleri genelde "booking.com"dan ayarlardık; fakat İspanya'daki kıytırık oteller bile çok pahalı olduğundan biz ev kiraladık "airbnb.com"dan. 4 kişi olduğumuz için çift yatak odalı ev tercih ettik ve öyle rahat ettik ki.

Valencia'daki evimiz şehir merkezine 10 km. uzaklıkta deniz kenarındaydı. Arabamız olduğundan bilerek şehir dışından kiraladık. Kocaman bir balkonumuz vardı sabah güneşin doğuşunu izleyebildiğimiz, kahvaltımızı yapabildiğimiz.

Valencia, İspanya (kaldığımız evden güneşin doğuşu)
Eve yerleşmemizin ardından şehri akşamda görebilmek için şehir merkezine gittik ve ben Valencia sokaklarına resmen hayran oldum. O kadar temiz ve düzenli geldi ki.. Bu şehri gündüz gözüyle gezmek için sabırsızlıkla ertesi günü bekledim.