18 Haziran 2014 Çarşamba

İspanya Gezisi: Barcelona (2. Gün)

Bugün bol gezmeceli birgün bizi bekliyordu. Gaudi eserleri ve Sagrada Familia gezilecek yerler arasındaydı. Elimizde haritamızla başladık yürümeye.

Plaça Catalunya

Plaça Catalunya'yı geçerek Passeig Gracia caddesi üzerinde yürümeye başladık. Bu cadde üzerinde birçok lüks markanın mağazası var. Caddenin sonuna doğru da Gaudi'nin evlerinden biri 'Casa Batllo'. Önünde müthiş bir bilet kuyruğu vardı. Biz sadece önünde fotoğraf çekinmekle yetindik ve hemen karşı tarafındaki 'Casa Mila'ya geçtik. Maalesef tadilatta olduğu için gerçek halini göremedik :(

Casa Battlo, Barcelona

Casa Mila, Barcelona
Hedefimizdeki iki noktayı görmüş olarak yürümeye devam ettik. Arada mola vererek Barcelona'nın simgesi haline gelmiş Sagrada Familia nam-ı diğer Bitmeyen Kilise'ye vardık. Yine kapıda müthiş bir bilet kuyruğu vardı. Daha önce giden arkadaşlarımdan internetten bilet almanın faydalarını duymuştuk bu kadar kuyruğu beklememk için; ama bizim içini gezmeye pek niyetimiz olmadığından sadece etrafını gezmekle yetindik. Kilisenin etrafında bolca yeşil alan var dinlenmek için. Birer kahve alıp çimlerde dinlendikten sonra yeni hedefimiz için tabana kuvvet dedik.

La Sagrada Familia, Barcelona

Barcelona'yı aslında metroyla gezme niyetimiz vardı. Araba park yeri sorun olduğundan kiralık arabayı buraya gelince geri vermiştik. Sagrada Familia'dan Park Güell'e metroyla gitmek mümkün hatta bunun için nerden binilir nerden inilir araştırmıştım; ama hava güzel ve yürümeye niyetimiz olduğu için yine haritayı takip ederek yürümeye başladık.

Çok az gitmiştik ki bizim kocalar ;) motosiklet kiralayıcısı gördüler. Hemen fiyat sordular, şartlarını öğrendiler ve akıllarına yattı; ama ben motordan çok korktuğum için kabul etmedim. Öyle dil döktüler ki sonunda kabul ettim ve kendimi Barcelona sokaklarında motosikletle gezerken buldum :) Barcelona caddeleri çok geniş ve o kadar çok motosiklet süren var ki varlıklarını diğer sürücülerde kabul etmişler ve çok saygılılar. Ankara'da olsa kesinlikle binemem; ama Barcelona'da hem normal bisikletle hem de motosikletle gezmek çok rahat. Park sorunu kesinlikle yok. Her yer bedava park yeri. İyi ki kiralamışız ve her yeri rahat rahat gezmişiz diyorum.

Neyse Park Güell'e vardıktan sonra içini baya gezdik; ama o fotoğraftalarda görülen Park Güell değildi sanki. Nedeni daha sonra öğrendim ki o Hansel&Gratel masallarından çıkma Gaudi evlerinin olduğu yerlere giriş ücretliymiş ve önümüzdeki saatlerin biletleri tükenmiş. Hayal kırıklığına uğrayarak çıktık ordan. Oraya kadar gidipte görememek beni çok üzmüştü. Biz de ertesi gün için internetten biletimizi aldık ve sabah erkenden Park Güell'e tekrar geldik. Nasılsa altımızda motorumuz vardı :))

Park Güell, Barcelona

Artık akşam olmak üzereydi. Hem yorulmuş hem de acıkmıştık. Dinlenmek için evimize geldik, yine marketten aldığımız pizza ve makarnayı evde yapıp karnımızı doyurduk. Barcelona'da akşamların en güzel yanı havanın geç kararması. Hava hala kararmadığı için evde duramadık ve soluğu Barcelona Ulusal Müzesi ( Museu Nacional d'Art de Catalunya) da aldık. Yine müzenin içini gezmedik ama dışından hayran kaldık. Müzenin ön tarafında yer alan fıskiyelerde haftanın belirli günleri ışıklı su gösterisi oluyormuş; ama maalesef o şanslı günde değildik. Methini çok duyduğum bu ışıklı gösteriyi izleyememiş olduk :(

Museu Nacional d'Art de Catalunya

Ulusal müzenin ardında yürüyerek 'Olimpiyat Köyü'nü gezdik. Yanlış hatırlamıyorsam 1992 yılındaki olimpiyatlar burada yapılmış. Olimpiyat Köyü'nün pek bir özelliği yok. Dolayısıyla biz de vakit kaybetmeden ve hava kararmadan 'Montjuic Kalesi'ne çıktık. Aslında buraya sahilden teleferikle çıkmayı planlıyorduk; fakat motosikletimiz olunca teleferiğe gerek kalmadı. Kaleye gittiğimizde hava artık yavaş yavaş kararıyordu ve kale kapanmıştı :( Bizde etrafını yürüyerek gezdik, limanı ve havalimanına inen trafikleri izledik.

Montjuic Kalesi'nden Barcelona Limanı
 Motosiklete artık baya alışmıştım ve hoşuma gitmeye başladı. Kaleden sonra amaçsızca sokaklarda motorla tur attık ve Barcelona'da bir günümüzü daha bitirdik.