8 Nisan 2014 Salı

Edirne Gezisi

Edirne.. Yıllardan beri görmek istediğim şehir.. Geçtiğimiz haftasonu gezmek nasip oldu sonunda. Seçimlerden dolayı Pazar sabah uçağıyla dönmüş olsak da Cumartesi günü doya doya gezdik hem Edirne'yi hem Tekirdağ'ı hem de Çorlu'yu..

Cumartesi sabah Çorlu'ya indik. Bizi karşılayacak olan ve senelerdir orada yaşayan arkadaşımız güzel bir gezi programı hazırlamıştı. Havalimanından bizi aldığı gibi Edirne'ye götürdü. Çorlu-Edirne arası yaklaşık 130 km. Edirne'ye girerken o görkemli yapı, Mimar Sinan'ın ustalık eserim dediği Selimiye Camii uzaktan bize göz kırpıyordu. Şehir merkezinde arabamızı park etmemizle etrafımızı bir sürü çingene kapladı, dilenenler de vardı bir şeyler satmak isteyenler de.. Ve bu manzaraya gün boyu maruz kaldık.

Edirne'de ilk durağımız Saraçlar Caddesi oldu.

Saraçlar Caddesi, Edirne

Cadde'de biraz turladıktan ve biraz çay kahve molası verdikten sonra Selimiye Camii'yi ziyaret ettik.

Selimiye Camii, Edirne
Ne kadar muazzam bir yapı ve beni ne kadar duygulandırdı anlatamam..
O gün hava güneşli olmasına rağmen serindi, arada çok kuvvetli rüzgar esiyordu.

Acıkan karnımızı oturabilmek için bir süre sıra beklediğimiz meşhur "Aydın Tava Ciğercisi"nde ciğer yiyerek doyurduk. Birçok ciğreci varmış; ama en ünlüsü ve güzeli burasıymış. Gerçekten de çok lezizdi..

Aydın Tava Ciğercisi, Edirne
Karnımız güzelce doyunca çay içmeye Karaağaç Mahallesi'ne gittik. Aynı zamanda güzeller güzeli Meriç Nehri'ni görmeye..

Meriç Nehri, Edirne

Meriç Nehri'nin kenarında oturup çay içtikten ve Yunanistan sınır kapısına kadar gidip geldikten sonra akşam olmak üzereydi. Geceyi Çorlu'da geçireceğimiz için geri dönme vaktiydi.

Dönüşümüzü Tekirdağ üzerinden yaptık; ama ben Tekirdağı hiç beğenmedim. Tekirdağ'da tatlı molası verdiğimizde "Peynirli Helva" ve "Hayrabolu Tatlısı" yedik. Peynirli helva, höşmerim tatlısını andırıyor, hayrabolu tatlısı ise bildiğimiz kemalpaşa tatlısı :)

Akşam Tekirdağ'da müthiş bir soğuk vardı. Sanki kış geri gelmişti. Sahilde kısacık bir yürüyüş ve çay molasından sonra Çorlu'ya döndük.

Ertesi gün sabah uçağıyla yine istikamet Ankara idi..