9 Aralık 2013 Pazartesi

Sırbistan Gezisi, Novi Sad

Belgrad'daki gezimizde bir günümüzü Novi Sad'a ayırdık. Sabah otobüs terminalinden biletimizi alıp yaklaşık 1,5 saatlik yolculuğun sonunda Novi Sad'a vardık. Otobüste öyle güzel uyumuşum ki hiçbir yer göremedim yolculuk sırasında.

Novi Sad'a vardığımızda önce terminale yakın bir yerde bulunan Mc Cafe'den kahvelerimizi içitik. Ayrıca Belgrad ve Novi Sad Mc Donalds'larda internet ücretsiz. Novi Sad'a hazırlıksız gittiğimiz için kahvelerimizi içerken nereler gezelim bakalım dedik.

Novi Sad, Sırbistan
İnternetteki yorumlara göre terminalden şehir merkezine taksiyle gidilse daha iyi olurmuş yürümek için biraz uzakmış; ama biz yürümeyi seven gezgin çift olarak yürümeye karar verdik.

Novi Sad, Belgrad'a göre daha sessiz ve sakin. Bana Floransa'yı anımsattı. Merkezdeki meydan, çevresindeki kafeler ve parklar huzur vericiydi bence.

Roma Katolik Meryem Kilisesi
Tuna Nehri ve Petrovaradin Kalesi
Meydanı gezdikten sonra Eski Şehir tarafına yine yürüyerek gittik ve kaleye çıktık.

Novi Sad, Sırbistan

Novi Sad'da sokakta ve parklarda ücretsiz internet olması gerçekten işimize yaradı. Böyle bir uygulama umarım birgün ülkemizde de olur.

Dönerken yine yürüyerek terminale geldik ve bu sefer otobüs değil treni kullanalım istedik. Tren Garı da otobüs terminalinin yanında. Biletlerimizi aldık ve treni beklemeye başladık. Böyle bir trenle yolculuk edeceğimi hiç düşünmemiştim. Hem çok eski hem de pisti; ama baya nostalji oldu bizim için. Tren'den Belgrad'da indik biz; fakat o tren taa Karadağ'a gidiyordu. İçindeki yolculardan biri olmak istemediğimi düşündüm inerken.

Böylece 3 günde 2 şehri gezmiş olduk. Bir gezimiz daha yüzümüzde gülücüklerle sona erdi.