2 Aralık 2013 Pazartesi

Balkan Turu: Kosova

2013 bitmeden Eylül ayında gerçekleştirdiğimiz Balkan Turu'na ait notlarımı yazabiliyorum ya buna da şükür. Blog yazmaya artık çok az vakit bulabiliyorum; ama gezi notlarımı hem ilerde bana hatıra kalması hem de oralara gezi planlayan arkadaşlarıma yardımcı olması açısından yazmayı önemsiyorum.

Gelelim Balkan Turumuza. Geçtiğimiz sene Saraybosna, Mostar ve Dubrovnik'i gezince Balkanlara hayran olmuş diğer ülkeleri de gezmeyi çok istemiştim. Bu sene bu isteğimi gerçekleştirdim.

Gezimiz 6 günden oluşuyordu. Toplam 4 ülke gezeceğimiz için biraz hızlandırılmış bir program hazırladım. Sırasıyla Kosova (Prizren, Priştina), Arnavutluk (İşkodra, Tiran), Karadağ ( Ulcinj, Bar, Budva, Kotor) ve Makedonya (Ohrid, Üsküp) gezilecekti.

İlk gün İstanbul'dan Üsküp'e geldik. Havalimanında kiraladığımız arabayla Üsküp'ü gezmeden yola çıktık ve Prizren'e geldik. Üsküp-Prizren arası yaklaşık 80 km. olmasına rağmen tek şerit ve çok fazla kıvrımlı yol olduğu için 2-3 saat arası bir yolculuk sürdü. Aslında uçak yolculuğu değilde bu araba yolculuğu bizi yormuştu; ama Prizren'i görünce buna değer dedik.

Prizren, Kosova

Prizren, Kosova
Görür görmez Amasya'yı anımsattı bana Prizren. Gezilecek yerler arasında:
  1. Şadırvan Bölgesi (Taş Köprü)
  2. Sinan Paşa Camii
  3. Gazi Mehmet Paşa Hamamı
  4. Halveti Tekkesi
  5. Namazgah
vardı. Çok küçük bir şehir olduğu için arabamızı park edip yürüyerek gezdik. Yemek içinse önerim mutlaka "Sofra Restoran". Hem yemekleri hem de tatlısı çok güzeldi.

Karışık tabak

Trileçe, meşhur balkan tatlısı
 Prizren'de yaklaşık 1-2 saat geçirdik. Hava kapalı ve yağmurluydu. Prizren'den sonra ilk gün konaklaycağımız Priştina'ya doğru yola çıktık. Priştina'ya geldiğimide hava kararmıştı ve yağmur yağıyordu. Kalacağımız oteli bulduktan sonra artık bizim  için dinlenme vaktiydi.Priştina'da "Hotel Prima" da kaldık ve kesinlikle çok memnun kaldık. Hem konfor olarak hem de sahiplerinin sıcakkanlılığı bizi kendine hayran bıraktı.

Priştina'da çok faz gezilecek yer yok. Biz de biran önce "Fatih Camii ve Sultan 1. Murat Hüdavendigar Türbesi"ni ziyaret edip yola çıktık.

Priştina Saat Kulesi
Priştina Halk Pazarı


Sultan 1. Murat Hüdavendigar Türbesi

Çok etkilendim..
Sultan 1. Murat Hüdavendigar Türbesi
Daha sonra Karadağ'ı gezmek için yola çıktık.

2 yorum:

resimli günlük dedi ki...

Fotoğrafların, özellikle ilk fotoğrafın hayranı oldum :)

Miss Sensible dedi ki...

@resimli günlük: teşekkür ederim. O kadar çok fotoğraf var ki eklemek istediğim. Ee gezdiğimiz yerle güzel olunca fotoğraflar da öyle oldu :))