2 Aralık 2013 Pazartesi

Balkan Turu: Karadağ

Kosova'dan Karadağ'a Arnavutluk üzerinden geçtik. Biz eski yoldan gidip Karadağ'ın başkenti Podgorica'yı da görmeyi planlıyorduk; fakat Priştina'da kaldığımız otelin (Hotel Prima) sahipleri o yolun çok tehlikeli, tek şerit ve çok virajlı olduğunu söyleyip Arnavutluk üzerinden kısmen otoban olan yoldan gitmemizi tavsiye ettiler. Biz de onların tavsiyelerine uyduk ve rahat bir yolculuk geçirdik.

Karadağ'daki ilk durağımız müslüman nufüsün da bulunduğu Ulcinj şehriydi.
Ulcinj, Karadağ
Ulcinj, küçük bir sahi kasabası gibi. Tam merkezinde plajı var. Gönül isterdi ki vakit kısıtlı olmasın ve şu güzelim denizde yüzebilelim; ama maalesef sadece şehri gezmekle yetindik.

Ulcinj'i hızlıca turlayıp geceyi geçireceğimiz Kotor'a doğru yola çıktık. Yol çoğunlukla deniz kenarından gittiği için harika manzara da bize eşlik etti.

Yol Manzaraları (Bar, Karadağ)
Kotor'a vardığmızda akşam olmuştu. Eski şehrin gece halini de görelim diye kısa bir gezinti yaptık.

Stari Grad, Kotor

Kotor Eski Şehir

Sabah olduğunda Kotor'u bir de gündüz gözüyle gezdik. Gezdiğimiz yerler yine Eski Şehir civarıydı. Kale'ye çıkması baya zor olduuğunu duyduğumuzdan çıkmaktan vazgeçtik. Yağmur yağması da cabası :(

Kotor, Karadağ

Kotor, Eski Şehir ve Kale
Kotor'dan sonraki istikametimiz Budva'ydı (benim Karadağ'da en çok sevdiğim şehir). Budva'da öncelikle tekne turu yaptık.

Tekne turundan Budva, Stari Grad

Stari Grad, Budva
Tekne turunun ardından Eski Şehri gezdik, kale burçlarında yürüdük ve deniz boyunca uzanan hediyelik eşya standlarını gezdik.
Budva'nın ardından bu seferki hedefimiz Bar şehriydi. Bar şehrinde Stari Grad deniz kenarında değil daha içeride ve dağa doğruydu.

Bar'da bir camii
Stari Grad, Bar
Bar, genel görünüm
Bar'ı da gezdikten sonra Karadağ'da gezilecek bir yer kalmamıştı. Bir sonraki hedef noktamız ise Arnavutluk'tu..