5 Aralık 2013 Perşembe

Balkan Turu: Arnavutluk

Karadağ gezimizi tamamlayıp ve en son Bar şehrini gezdikten sonra 3. gün konaklayacağımız Tiran için yola çıktık. Karadağ'dan Arnavutluk'a geçerken hiç hesapta olmasa da İşkodra şehrini görmemiz güzel oldu.

Şehri sadece arabyla turlayıp İşkodra Kalesi'ne çıktık.

İşkodra Kalesi'nden İşkodra manzarası
İşkodra Kalesi'nden (Rozafa)
İşkodra'dan sonra doğruca Tiran'a geldik. Yollar yine çok bozuktu. Çoğunlukla tek şerit hatta bazı yerlerde asfalt o kadar bozuktu ki kötü bir yolculuk geçirdik. Hızımız da yavaş olduğu için Tiran'a geldiğimizde akşam olmak üzereydi. Karnımız çok acıkmıştı. Türk Restoran'ı bulup güzelce karnımızı doyurduktan sonra akşam iş için Arnavutluk'ta yaşayan arkadaşlarımızla Sky Tower'da buluştuk. Gece 12'den sonra mekan kapandığı için Büyük Park anlamına gelen Parku Kombetar'a gittik.

Büyük Park, Tiran, Arnavutluk
Arnavutluk tam bir hayal kırıklığı'ydı bizim için. Ülke hiç gelişmemiş. Sadece bir caddesi ve gezilecek yerler de o cadde etrafında toplanmıştı. Turiste hiç önem verilmemiş. Öyle ki hediyelik eşyayı geçtim bir tane magnet alıcak yer dahi bulamadım.

Gezilecek yerler sadece:
  1. İskender Bey Meydanı
  2. Osmanlı Saat Kulesi
  3. Ethem Bey Camii
  4. Büyük Park
  5. Blloku Mahallesi (cafelerin olduğu mekan)
Arnavutluk pek gelişmemiş bir ülke olmasına rağmen caddelerde bolca lüks araba görmeniz mümkün. Yemek komusunda ise sabah çıkan böreklerine diyecek söz yok; ama akşam yemeği için Türk Restoran'ı bulamasak aç kalabilirdik.
Ethem Bey Camii, Tiran, Arnavutluk
İskender Bey Meydanı, Tiran, Arnavutluk
Sky Tower'dan gece Tiran manzarası
Sky Tower güzel bir mekandı. Kafe 360 derece döndüğü için manzara eşliğinde dostlarla sohbet keyifliydi. Balkan ülkelerinde hala demleme çaya rastlayamadık ne Kosova'da (hadi Karadağ'ı geçelim) ne de Arnavutlukta. Varsa yoksa kahve :)

Tiran şehir merkezini de gezdikten sonra gezimizin son durağı olan Makedonya'ya doğru yola çıktık.