26 Haziran 2013 Çarşamba

Adıyaman & Gaziantep Gezisi Vol II.

Gezimizin 2. gününde dolu dolu Antep'i gezdik. Kahvaltımızı Antep'in meşhur çorbacısı "Metanet Beyran Lokantası"nda Beyran çorbası içerek yaptık. İlk defa denediğim bir tattı, bol sarımsaklı. Bizden çok erkeklerin favorisi oldu :)

Beyran Çorbası

Gaziantep'e gidince denenecek lezzetler arasında "Katmerci Zekeriya Usta"da katmer yemek vardı. Herkese şiddetle tavsiye ediyorum. Mutlaka ama mutlaka gidip yemelisiniz. Benden söylemesi öğlene kadar bitiyormuş katmerler. Biz çorbacıdan sonra gittik, saat daha 10 gibiydi. Ona rağmen tıklım tıklımdı.

Katmerci Zekeriya Usta
Tahmis Kahvesi
Katmerin üzerine menengiç kahvesi iyi gider deyip soluğu "Tahmis Kahvesi"nde aldık. Ben bu kahveye bayıldım.

Sırada Antep'in çarşılarını gezmek vardı. Bakırcılar Çarşısı, Zincirli Bedesten, Almacı Pazarı.. Hepsi zaten yan yana. Hepsini tek tek gezdik :)

Zincirli Bedesten
Sırada Gaziantep Kalesi vardı; ama tadilat nedeniyle kapalı olduğu için çıkamadık. Dışarıdan fotoğraf çekinmekle kaldık :(

Gaziantep Kalesi
Yemeğimizi meşhur "İmam Çağdaş"da yedik. Her şey o kadar lezizdi ki..

İmam Çağdaş, Lahmacun
İmam Çağdaş, Ali Nazik
İmam Çağdaş, Baklava
Şimdiye kadar yediğim en leziz baklavaydı. Olsa da yesem :)

Kale çevresinde gezdiğimiz birkaç müzeden sonra asıl merak ettiğimiz "Zeugma Mozaik Müzesi"ne gittik.

Zeugma Mozaik Müzesi
Müze mutlaka gidilmesi gerekn bir yer. Havası müthişti. Hele o "Çingene Kızı"..

Zamanımız azalmıştı. Günümüz kısıtlı olduğundan meşhur "Halil Usta"da yemek kısmet olmadı.

Birazcık zamanımız kalmıştı. Biz de çokça methini duyduğumuz Gaziantep Hayvanat Bahçesi'ne gittik. Yanılmıyorsam Türkiye'nin en büyük hayvanat bahçesiymiş. Ben çok beğendim. Hem geniz hem bakımlı. Hele Atatürk Orman Çiftliği'nden sonra çok çok temiz ve bakımlı geldi.

Pelikanlar, Gaziantep Hayvanat Bahçesi

Gaziantep Hayvanat Bahçesi
Artık dönüş vakti gelmişti. Apar topar yetiştiğimiz uçağın 30 dk gecikmeli kalkması sinir bozucu olsa da çok güzel, dolu dolu 2 gün geçirdiğim gezimden çok memnun ayrıldım.

Dönüş Vakti

kaslihan dedi ki...

Vedat Milor'un programında izledikten sonra Gaziantep katmerini tatmak benim için bir hedefe dönüştü.

Şu an yeni evli kuzenim 1 yıldır orada yaşıyor,belki onlar Gaziantep'ten ayrılmadan gidip görmek nasip olur.

Zeugma müzesi,bakırcılar çarşısı.. Gaziantep mutlaka görülmesi gereken bir şehir,bana da kısmet olur inşallah, çok istiyorum.

Resimler için teşekkürler :)

Syhn dedi ki...

çok insafsızsın :))
gerçi suc ben de instagramda zaten maruz kalıyoruz gezmelerine birde üstüne kebaplar lahmacunlarr...
ohhh..
afiyet olsun şekerim.. ;)

Miss Sensible dedi ki...

@kaslihan, Antep'i mutlaka gidip gezmeni tavsiye ederim. Hemcok bakimli hem detarih dolu bir sehir. Katmeri gidipte yememek olmak zaten :) umarim en yakin zamanda sen de gidersin:))

@syhn, amanapiyim gezmeyi seviyorum, gezerken yemeyi de :))) en cok da sizinle paylasmayi seviyorum :))