25 Haziran 2013 Salı

Adıyaman & Gaziantep Gezisi Vol I.

Yine uzun bir aradan sonra gezi yazılarıyla merhaba. Mayıs ayında 2 günlüğüne gittiğimiz Adıyaman ve Gaziantep gezimizin notlarını bloguma yazmazsam olmazdı. Biraz geç kalmış olsam da burdayım.

Cuma akşamı iş çıkışı uçakla Gaziantep'e gittik. Planımızda Antep'i gezmeden önce kiraladığımız arabayla Adıyaman'a geçmek önce oraları gezip ertesi gün Antep'e dönmek vardı.

Esenboğa Havalimanı

İşler planladığımız gibi gitti. Antep'e inip arabayla Adıyaman'ın Kahta ilçesine geldiğimizde gece 12'ye gelmişti. Hemen uyumamız lazımda çünkü sabah 3'te kalkıp Nemrut Dağı'na güneşin doğuşunu izlemeye gidicektik.

Hava çok yağmurlu olduğundan güneşi göremeyeceğiz diye korksakta güneş bize yüzünü gösterdi :)

Nemrut'a tırmanırken
 Güneşin doğuşunu beklerkeng
Ve Güneş doğar
Nemrut Dağı
Nemrut Dağı Batı Terası
Nemrut Dağı'ndaki güneşi izleme maceramızdan sonra otele dönerken yol üzerindeki Komagene uygarlığının kalıntılarını gezerek ilerledik.

İsmini unuttuğum kale

Adıyaman-Nemrut hattını gezdikten sonra Antep'e dönmeden önceki durağımız Halfeti oldu.

Atatürk Barajı
Halfeti, Şanlıurfa
Hüzünlü bir ilçe Halfeti. Eski ve Yeni olarak ikiye ayrılıyor. Yeni Halfeti yerleşim yeri. Asıl gezilecek olan eski Halfeti. Fırat'ın muhteşem suyu beni büyüledi. Çıktığımız tekne turunda sular altında kalmış Savaşan Köyü'nü görünce çok hüzünlendim.
Halfeti'yi çok duymuştum; ama bu kadar etkileneceğimi bilmiyordum.. Her karesine ayrı hayran kaldım. Dönüşte arkama birçok kez baktım..

Savaşan Köyü
Biz 4 kişi olduğumuz için tekneyi bize özel kiraladık. Ayrıca tekneye yemek servisi de yaptılar. Hem gezdik hem yedik. Oraya özgü Şabut Balığı'ndan yemeden dönmeyin derim. Görünüşü tavuğa benzese de çok lezizdi.

Şabut Balığı
Savaşan Köyü'nde sular altında kalan cami
Halfeti'ye veda
Halfeti'den Antep'e döndüğümüzde akşam olmuştu. Gezimizin böylece ilk gününü bitirmiş olduk.