22 Nisan 2013 Pazartesi

Van Gezisi

Yeni çalışma düzenim beni biraz altüst etmiş durumda. İşe başladığımdan beri (eğitim dolayısıyla) sabah 8 akşam 5 çalışıyorduk. Eğitim bitti, meydanlarda göreve başladık ve vardiyalı günler geldi çattı. Artık iş saatlerim sabah-gece-izin-izin şeklinde gidiyor. Yani benim için haftasonu tatili, resmi tatil, bayram tatili gibi kavramlar yok artık :(

Neyse, nöbetli sistemde çalışmaya başlamadan önceki son haftasonumda nereyi gezebiliriz diye düşünürken Van'da karar kıldık.

Van için sadece 2 günümüz vardı; ama ben 3 alternatif rota hazırlamıştım. Maalesef 2 günlük kısmını uygulayabildik. Biraz daha fazla zamanımızın olmasını oraya gidince o kadar çok istedim ki..

Van'a gidecek olanlara yol göstersin diye benim çizdiğim rotalar şunlardı;

1.gün:
  1. İshak Paşa Sarayı, Doğubayazıt, Ağrı   (Van'a yaklaşık 180 km uzaklıkta)
  2. Doğubayazıt, Ağrı   (Özellikle alışveriş pasajları çok renkli. Birbirinden güzel kaçak ve ucuz ürünler var.)
  3. Öğle Yemeği: Doğuş Restaurant, Doğubayazıt, Ağrı   (Abdigör Köftesi ve Dağ Kebabı'nı tatmadan dönmeyin.)
  4. Ağrı ve Küçük Ağrı Dağları Seyri
  5. Muradiye Şelalesi, Muradiye, Van. ( Doğubayazıt'dan Van'a dönerken yol üzerinde)
  6. Van Kedisi Evi, Yüzüncü Yıl Üni. Kampüsü, Van (Mutlaka kedileri görmeye gidin; ama akşam 16:30'a kadar açık.)
  7. Van Merkez'de alışveriş (Merkezde bulunan Rus Pazarı ve Avrupa Halk Pazarı'na mutlaka ama mutlaka uğrayın. Birbirinden güzel hediyelik eşya bulabilirsiniz. Hem de gayet uygun fiyata.)
2. gün: 
  1. Van Kahvaltısı (Van Çarşı'da Sütçü Kenan tavsiye edilir.)
  2. Akdamar Adası (Van'a gidince mutlaka gidilmeli.)
  3. Selçuklu Mezarları ve Halime Hatun Türbesi (Akdamar'dan Van'a dönerken Gevaş ilçesi'nde)
  4. Öğle Yemeği: Edremit'te göl kenarında İnci Kefali yemeden dönmeyin. Bunun için birçok alternatif var.
  5. Van Kalesi (Merkeze 4 km. uzaklıkta. Çıkması oldukça meşakkatli; ama çıkmaya değen bir manzarası var. Van Gölü, Eski Van şehri ayaklarınızın altında.)
3. gün:
  1. Van Gölü'nden karşıya Tatvan'a geçiş
  2. Nemrut Krater Gölleri
  3. Ahlat Selçukluğu Mezarlığı,
  4. Ahlat Kümbetleri
  5. Harabe Şehir
  6. Süphan Dağı Seyri (Süphan Dağı Tatvan'a geçmeden de çok güzel izleniyor bu taraftan :))
Biz 1. ve 2. günki programı uyguladık ve gezmizden çok memnun kaldık.
Şimdi sıra detaylarda..

3 yorum:

Yeşim - Nils Mum dedi ki...

Süpersin, bu liste mutlaka işime yarayacak. Van'a gidesim geldi ama hani fotolar?:)

Miss Sensible dedi ki...

@yeşimcim, fotolar ve Van gezisi detayları geldi. Ben senin Edirne yazılarını merakla bekliyorum ona göre :)

Yeşim - Nils Mum dedi ki...

Yarın blogda:))