14 Mart 2013 Perşembe

Adana & Mersin & Hatay Gezisi Vol.II

Gezimizin 2. gününde sabah erkenden, güneşin doğuşuyla birlikte Mersin'den Hatay için yola çıktık. Niyetimiz önce İskenderun'a uğrayıp sahilde kahvaltı yapmaktı. Şansımıza hava çok güzeldi.

İskenderun'a geldiğimizde direk sahile gidip kahvaltı yapmak için bir yer aradık. Çok büyük bir ilçe değil; ama güzel bir sahili var. Bana İzmir Kordon'u hatırlattı. Maalesef sahilde kahvaltı için mekan sayısı çok kısıtlı. Hatta adam akıllı kahvlatı yapabileceğiniz tek bir yer orası da "Petek Cafe".  Burası gerçekten çok ünlü bir cafe-pastaneymiş. İskenderun'a yolunuz düşerse mutlaka uğrayın derim. Maalesef İskenderun'a ait tek bir göresel yok :(

Kahvaltının ardından kaldığımız yerden devam edip Antakya'ya vardık. Şehir merkezine hiç girmeden öncelikle "St. Pierre Kilisesi"'ne gittik.

St. Pierre Kilisesi, Dünya'nın ilk mağara kilisesi ve Hristiyanlığın Katolik, Ortodoks ve Protestan olarak mezheplere ayrılmadan önceki ilk kilisesiymiş.

Ben de şans olsa şaşardım. Kilise tadilat nedeniyle kapalıymış, dolayısıyla dışarıdan bakmakla yetindik :(

Madem kilise kapalı, bari merkeze gidelim dedik. Çokça methini duyduğumuz "Uzun Çarşı"ydı kiliseden sonraki durağımız. Çok fazla metedilmesine rağmen bence bir espirisi yoktu. Ankara'nın Samanpazarı'ndan bence farkı yoktu. Tek artısı "Çınaraltı Künefe"de Yusuf Usta'dan künefe yemiş olmamızdı.

Çınaraltı Künefe

Gerçekten yediğim en leziz künefeydi :)

Uzun Çarşı'daki kasapçılarda tepsi kebabı yemeyi önermişlerdi ama karnımız hala acıkmadığı için midelerimizi "Sultan Sofra"sına sakladık.

Çarşıdan sonraki hedefimiz "Antakya Arkeoloji Müzesi"ydi. Uzun Çarşı'ya yürüme mesafesinde, şehrin merkezinde. Mutlaka gezilmesi gerekn yerlerden..

Antakya Arkeoloji Müzesi

Müze'den sonra hava kararmadan merkeze yaklaşık 10 km. uzaklıkta bulunan "Harbiye"  mesire yerini gezelim dedik.

Harbiye

Şelalelerin olduğu küçük ve şirin piknik yeri diyebiliriz Harbiye için. Eğer piknik yapılmayacak, balık restoranlarının birinde yemek yenmeyecek ya da birkaç standdan oluşan ve matruşka bile satılan hediyelik eşyacıları gezilmeyecek ise gitmenize çokta gerek yok; ama insanoğlu işte buraya kadar gelmişken gidelim diyor :)

Tutmasaydım düşüyodun ayakları :)

Asi Nehri

Harbiye'den sonra merkeze geri döndük.

İtiraf etmeliyim ki Hatay beni ciddi anlamda hayal kırıklığına uğrattı. Bu kadar bakımsız bir şehirle karşılaşacağımız asla düşünmüyordum. Gezilecek birçok tarihinin olduğunuz düşünerek ve hayal ederek gelmiştim; ama yemekleri haricinde şehirden umduğum tadı bulamadım.

Unutmadan ekleyeyim merkezdeki ziyaret edilmesi gerekn yerlerden biri de Anadolu'nun ilk camiisi olan "Habib-i Neccar Cami".

Akşam yemeğimizi Hatay'ın gerçekten ünlü restoranlarından biri olan ve yine merkezde bulunan Sultan Sofrasında yedik. Yemekleri muhteşemdi, övdükleri kadar varmış.

Açılışı "yoğurt aşı" dedikleri çorbayla yaptık. Bildiğimiz yoğurt çorbası ama içine bir de içli köfte koyuyorlar. Ana yemeğimiz tepsi kebabıydı yanında mezelerle birlikte. Yemekten sonra gelen kabak, ceviz ve zeytin tatlıları ise gerçkten çok lezizdi.

Tepsi Kebabı
Kabak, Ceviz ve Zeytin tatlısı
Günün sonunda gezmekten yorgun düşmüş bir şekilde odalarımıza yerleştik. Ertesi gün yine erkenden Hatay'ın Samandağ ilçesine gidilecek ve sonrasında Adana'ya dönülecekti..