12 Mart 2013 Salı

Adana & Mersin & Hatay Gezisi Vol.I

Yine bir gezi günlüğü serisi ile karşınızdayım. Gezi yazılarım da olmasa bloguma uğrayacağım yok, şitt çaktırmayın :)

Geçtiğimiz haftasonu 3 günlük Adana-Mersin-Hatay gezisine çıktık ailecek (annem, babam ve kardeşim de bizimleydi). Aylar öncesinde Pegasus'un indirimli biletlerinden almıştık, gidiş-dönüş Adana. Adana'ya gitmişken civardaki şehirlere de uğrayalım dedik ve araba kiraladık. Gerçi Mersin ikinci baskı oldu ama en son 5 sene önce gittiğimden hatırlamak açısından iyi oldu.

İlk gün sabah Ankara'dan Adana'ya uçtuk. Adana'da havalimanında arabamızı alıp doğruca Mersin yollarına düştük. Mersin merkezden önce yol üzerinde olan "Ashab-ı Kehf"i ziyaret ettik. 5 sene önce yazın gittiğimde her yer tıklım tıklım ziyaretçiydi, bu seferse bizden başka kimse yoktu.

Bu ziyaretten sonra Mersin merkeze geldik. Geziceğimiz yerler merkezden biraz uzak olduğu için önce eşyalarımızı kalacağımız yere bıraktık, sonra acıkan karınlarımızı "tantuni" ile doyurmak için yol üzerindeki meşhur "Göksel Tantuni" de (Mezitli Şubesi) tantunilerimiz yedik ve hepimiz gerçekten çok beğendik. Övdükleri kadar varmış. Tabi, yemeklerin güzelliğinden gözüm dönmüş olmalı ki hiç fotoğraf çekmemişim :)

Karnımız doyduktan sonra doğruca "Kız Kalesi"nin yolunu tuttuk.
Kızkalesi
Hava öyle güzeldi ki, Ankara'dan sıkı sıkı giyinip geldikten sonra burası yaz gibi geldi :)

Deniz havası o kadar iyi geldi ki.. Zaten buralar baharda daha çekici oluyor. Yaz sıcağında insanın gezesi gelmiyor.

Kızkalesi'nden sonraki durağımız "Cennet-Cehennem"di. Gidiyordum ama o kadar merdiveni inip geri çıkmakya kararsızdım.

Buarada bu müzekartlar iyi ki var. Eskiden biton para verip giriyorduk ve çoğu zaman verdiğim paraya acıyordum. 2002 yılında Bodrum Kalesi'ne gitmiştik. Toplam 7 kişiydik ve 100 tl'ye yakın tutmuştu biletler. Şimdi kartını çıkar ve gir :)

Oraya kadar gitmişken gaza gelip indim Cennet çukuruna. İnerken her şey iyiydi.

İnmesi iyiydi; ama çıkarken nefes nefese ve ter içinde kalmak hastalığımı tam atlatamamışken pek iyi olmadı :(

Buraya kadar gelmişken "Silifke"ye de uğramadan olmazdı. Orada da kısa bir tur attıktan sonra Mersin'e geri döndük.

Geceyi Mersin'de geçirdikten sonra sabah gündoğarken işte tam da böyle bir manzarada Hatay için yola çıktık..

Yeşim - Nils Mum dedi ki...

Hep yapmayı düşündüğüm bir geziydi. Ne iyi yapmışsınız. Biz de aynı gezinin antep versiyonunu yapmayı istiyoruz bakalım ne zaman olur

Miss Sensible dedi ki...

Ben de en çok Hatay için istemiştim bu geziyi, zamanımız olsa Antep'e de gidicektik ama oraya Mayıs'da gitmeyi düşünüyoruz. Gezi gerçekten iyi geldi, işlerden bu kadar bunalmışken :)

S&A dedi ki...

Son fotoğrafı ne güzel yakalamışssın :) Tebrikler.Ne iyi yapmışssınız,Silifkede yoğurt yemiştik biz ,)Bayılıyorum şu gezilerinize canım maşallah..

Miss Sensible dedi ki...

Selcencim, güneşin doğuşunu izlemek süperdi :) gezmeyi karı koca seviyoruz, gezmelerimiz hiç bitmesin :))