4 Şubat 2013 Pazartesi

Moskova Günlükleri Vol. III

Ne zamandır yine yazamadım buraya. Gezdiğimiz yerleri unutmadan Moskova gezime ait son notları yazıp bu seriyi kapatmak istedim.

Moskova'daki 3. günümüzde oetlimizden yürüyerek Tverskaya Caddesi'ne gittik.
Bolşoy Tiyatrosu
Tverskaya Caddesi, Moskova'nın en ünlü caddelerinden. Yol o kadar geniş ki karşıdan karşıya salına salına geçmek imkansız :)

Tverskaya Caddesi
Cadde üzerinde biraz yürüdükten sonra hedefimiz "Kurtarıcı İsa Kilisesi"..

Fotoğrafa bakığ yakın olduğuna aldanmayın.Yürümekten bitap düştüm.

Lenin Kütüphanesi
Kurtarıcı İsa Kilisesi
Az gittik uz gittik ve hedefimize vardık.. Katedral, dünyadaki en uzun Ortodoks kilisesiymiş. Gerçekten muazzam bir görüntüsü var..

Geri döünşümüzü Moskova Nehri kenarından yaptık. Nehir tamamen donmuştu.
Miss Sensible @ Moskova

Kızıl Meydan'a geri döndüğümüzde polis heryeri yılbaşı akşamına hazırlamak için kapatmıştı. Seyyar satıcılar tezgahlarını kapatmışlardı. O gün alışveriş yapma ümidim suya düştü :(

Yılbaşı kutlamalarına katılmak için akşam tekrar çıktık. Caddeler araba trafiğine kapatılmıştı; fakat meydana girmek için binlerce kişi güvenlik kontrolünden geçmek için tek bir (kapıdan) geçmek için hucüm edince ezilme tehlikesi geçirdim :(

Ertesi gün dönüş günümüzdü. Ufak bir çarşı gezintisinden sonra havalimanına gittik.

Aeroexpress
Şehir merkezinden Vnukovo Havalimanı hızlı tren ile yarım saat sürüyor. Her saat başı havalimanına tren var. Biz 1-2 dk ile birönceki treni kaçırınca 1 saat diğerini bekledik..

Havalimanına erken vardığımızdan duty free'yi gezmeye bol vaktim vardı; ama fiyatler pek cezbedici değildi.

Bol bol çikolata aldım :)

Turkish Airlines @ Vnukovo Airport

Dönüş için saatlerin çabucak geçmesini bekleyen ben bekleme salonunda uçağımızın geldiğini görünce nasıl sevindim :))

Ve böylece bir gezinin daha sonuna gelmiş olduk..

Moskova, (belki kışın gittiğimizden olabilir) bana pek cazip bir şehir gelmedi.3 gün gezmek için ideal; ama insanlarının o asık suratları beni şehirden de soğuttu.

Singapur gezisi sonrası oraya aşık olmuş ve ülkem dışında yaşamak istediğim tek yer olmuştu. Moskova ise bir daha gitmek istemediğim bir yer oldu :)