15 Ocak 2013 Salı

Moskova Günlükleri Vol. II

Moskova'daki 2. günümüzde sabah uyandığımızda hala günün aydınlanmamış olması bizi şaşırttı. Moskova'da güneş saat 10 civarı gibi doğuyor. Aslında güneş doğuyor; ama biz hiç göremedik. Gökyüzü hep gri bulutlarla kaplıydı..
Moskova için boşuna Ankara benzetmesi yapmıyorlar :)) İki şehrin de kışı biraz çekilmez oluyor :)

Kahvaltının ardından yürüyerek Kızıl Meydan'a indik.
Miss Sensible @ Moscow
Kızıl Meydan (Red Square)
Karşımda Walt Disney çizgi filmlerinden fırlamış gibi duran "Aziz Vasili Katedrali"ni görünce çocuklar gibi sevindim.
Kızıl Meydan ve civarını gezmeden önce daha önceden çok methini duyduğum "İzmailovsky Park" ve "İzmailovsky Market"i gezip alışveriş yapmadan içim rahat etmeyecekti. Dolayısıyla, Kızıl Meydan'daki en yakın metro istasyonundan metroyla İzmailovsky Park'ın olduğu "Partizanskaya" durağına aktarma yaparak gittik.
Moskova'da metroda aktarma yaparken  yer altında başka bir şehir daha keşfediyorsunuz; çünkü başka bir hatta aktarmak için baya bir yürümek gerekiyor. Metro duraklarının görsel şöleninden bahsetmeden olmaz. Fotoğraf çekmediğime çok pişmanın :( Adamlar taa 1930 yılında yapımına başladıkları metrolarını resmen sanat eserine dönüştürmüşler. Birçok yönden çok sinir olduğum Rusları bu konuda gerçekten takdir ettim. Tüm şehri sadece metro kullanarak gezmek mümkün..

Gelelim Ruslara neden sinir olduğuma; birkere çok asık suratlılar ve kesinlikle yardımsever ya da güleryüzlü değiller. Satıcılar bile müşterisi olduğumuz halde dövecek gibi davranıyorlar.
İkincisi 100 kişiden herhalde 1 kişi anca İngilizce biliyordur. Ya adam turistler için tur satıp hangi mantıkla Rusça konuşur hiç anlamadım!! Öyle yol ya da metro durağı sormaya filan hiç kalkmayın hem İngilizce bilmiyorlar hem de bilselerde oraları olmuyorlar :)
En turistik bölgelerede bile (havalimanı hariç) Latin Alfabesiyle ve İngilizce olarak tek tabela yok! Bu ne milliyetçiliktir anlamadım.

Ha takdir ettiğim bir hususları daha var, metroda yürürken bile çoğu kitap okuyor :)

Neyse dönelim gezimize. İzmailovsky Park metrodan çıkınca hemen sağda kalıyor. Park görsel olarak şahaneydi. Kocaman ağaçlar, heryer bembeyaz kar.. ama benim görmek istediğim hediyelik eşya pazar yeri yok!!
Miss Sensible @ İzmailovsky Park
Neyse gelmişken parkta biraz yürüyelim dedik ama incin top oynuyor. Birkaç stand vardı, birinde çay satılıyordu. Soğukta içimiz ısınsın diye çay alıp biraz yürüdük.
Tam Kızıl Meydan'a tekrar dönmeye karar vermiş metroya geri yürürken göüzümüz insanların yoğun olduğu bir yere takıldı. Acaba ne varmış o tarafta derken o benim alışveriş yapmayı çook istediğim "İzmailovsky Market" meğersem parkın içinde değil ayrı bir bölgedeymiş :)

Matruşka Cenneti Moskova
Moskova'ya giderseniz eğer alışverişi mutlaka buradan yapın; merkezde fiyatlar çok daha pahalı özellikle Arbat Caddesi'nde.. Biz sadece bir günümüzü burayı gezmekler geçirdik. Hem hediyelik eşyalar hem de antikalar filan vardı. Benim çok hoşuma gitti.

Artık akşam olmaya başlayınca biz yine merkeze döndük ve Kızıl Meydan'ı bir de gece görelim istedik.

Iphone5 ile sanatsal çalışmlar :)

Kaz tüyü montum ve senelerdir eskitemedğim Harley Davidson çizmelerimle hiç üşümedim :)

Kızıl Meydan'ı gece gözüyle gördükten sonra yürüyerek Arbat Cadde'sine gittik. Buranın da methini bizim İstiklal Caddesine benzetilmesinden duymuştum ama İstiklal'in eline su dökemez. Gece çok geç olmamasına rağmen neredeyse in cin top oynuyordu. Birkaç dükkan hariç heryer kapalıydı..

Eski Arbat Caddesi
Ben artık yorgunluktan ölmek üzereydim. Ayaklarımın üzerine basacak halim kalmamıştı. Biraz nefes almak için McCafe'de kahve içtik enrji için de tatlı :) Keşke Türkiye'de de olsa bu Mc Cafeler..

Artık gezecek gücüm kalmadığı için de gece 12 civarı otelimize vardık.. Allah'ım ne gündü :)

KOVA KADINIYIM BEN ... dedi ki...

ohhh sefanız olsun
bız yapsak bunu ne gerıcılıgımız kalır ne başka bır sey
herkes aynı seyı soyluyo suratsızlara :S
soğuk kanlılar kanlarıyla berbaer ınsanlıkları da donmus onların :D

Yeşim - Nils Mum dedi ki...

Resimlere bayıldım canım, harika bir gezi olmuş belli ki. Ama bu soğukta Moskova'ya gittiğiniz için cesaretinize hayran kaldım gerçekten. Biz Şubat'ta İsviçre'ye gidip donmuştuk. O günden sonra kış tatillerine tövbe dedik:) (Ben çok üşüyen bir tipim, çok mızmızlık yapmıştım da) İngilizce hiç bir yazı yok demişsin, Ruslar Amerikalılar ve Amerika'ya dair her şeyden nefret ederler ya bu tespitinle bir kere daha anladım bunu uyguluyorlar

Miss Sensible dedi ki...

@kova kadınıyım ben; sana katılıyorum canım. Bizimkiler gelen turistleri memnun etmek için ellerinden ne geliyorsa yapıyorlar; ama onların turistleri taktıkları hiç yok. Restoranda fiyat sorduk diye azar yedik ya yok böyle bir şey :))

@yeşimcim, ben de gitmeden önce çok korkuyordum soğuktan, onun için bütün yün içliklerimi ve kazaklarımı yanıma aldım. Dediğim gibi kaz tüyü kabanım ve harley çizmelerimle cidden üşümedim :) bu arada ben de çok üşüyen bir tipimmm :)) gezimiz güzel geçti de işte bu gibi sıkıntılar oldu. Latin alfabesine hasret kaldım ve 3 günden sonra acayip dönmek istedim..

S&A dedi ki...

resimlere bakıp üşümek mümkün ama o matruşkalar nasıl tatlı,hele aradaki pandalı olan :) O suratsız soğuk insanlar nasıl da bu şirin matruşkaları yapıyorlar hayret doğrusu :)

tubitos dedi ki...

atmosfer çok güzel ama fotolara bakarken azıcık üşüdüm =)

Miss Sensible dedi ki...

Selcencim, yaptıkları tek tatlı şey matruşkalar herhalde :))))

Tubitosum, biz de arada içimiz ısınsın diye çay kahve molası verdik gezerken; ama zaten ben baya kalın giyindiğim için çok üşümedim ;)