14 Ocak 2013 Pazartesi

Moskava Günlükleri Vol. I

Gezi yazılarımı yazmakta biraz geç kaldım; ama fazla zaman kaybetmeden ufakta olsa bir şeyler yazmak istedim.
2012 yılını Moskova'da uğurladık sevgilimle. Havanın çok soğuk olması sebebiyle biraz zor bir gezi oldu bizim için; ama apayrı bir tecrübe yaşadığımızı düşünüyorum.
Ve ilk günden başlıyorum.
Esenboğa Havalimanı
İlk defa yurtdışına çıkarken İstanbul aktarmasız gitmenin mutluluğunu yaşadım. Ankara'dan Moskova'ya (Vnukovo Havalimanı) her gün direkt uçuş var, ne güzel! Ve sadece 2,5 saat. Yolculuğumuzu yine THY ile gerçekleştirdik, ne mutlu :)

38000 feet

Yolculuğumz gayet rahat geçti, ben bol bol dizi izledim, sevgilim tuvalete gitmemden faydalanıp yerimi kapıp cam kenarına geçti, bol bol bulutları izledi. Derken Moskova üzerine gelmiştik ki bizden önce inen uçağın düştüğünü ve meydanın kapalı olduğunu anons etti pilot :( Yaklaşık 1 saat havada bekledik..
Kaynak
Yaklaşık 2 saat havada bekledikten sonra  meydanın açılması üzerine Vnukovo'ya indik; ama inerken bildiğim tüm duaları okudum herhalde :(

Öğlen 12:40'da ayrıldığımızı Esenboğa'dan yerel saatin eklenmesi ve rötarla birlikte akşam 8 gibi Moskova'ya inebildik. Hiç vakit kaybetmeden otelimize gittik. Otelimiz, Kızıl Meydan'a yürüme mesafesinde olduğu için önce Aeroexpress (hızlı tren) ile Kievskaya durağına geldik oradan tek aktarmayla otelimize vardık.

Tüm tabelalar Kiril alfabesi ile yazılı olduğu için başta çok zorlandık, elimizde metro haritasıyla birlikte yavaşta olsa metro hatlarının karmaşıklığını çözdük, hiç kaybolmadan gideceğimiz tüm yerleri bulduk :)

Otele vardığımızda hemen eşyaları bırakıp dışarı çktık. Saat 23.00 olmasına rağmen açık AVM bulduğumuz için şanslıydık.

Tüm mağazalar cıvıl cıvıldı, gözüm gönlüm açıldı :)

Bu AVM'nin içine olduğu gibi vitrinlerine tek tek bayıldım!

İlk günümüz yollarda geçmiş olsa da sağ salim Moskova'ya gelmiştik. Geriye kalan 3 gün Moskova'yı gezmek için bence yetti. Hatta son gün itiraf ediyorum uçak saatini iple çektim..