9 Eylül 2012 Pazar

Gezi Notlari 5. Gün (son gün): Saraybosna (yeniden)

Gezimizin son gununde oglen saat 3e kadar Saraybosna'yi tekrar gezmeye zamanimiz vardi.

İlk olarak 1. Dunya savasinin basladigi yer olan 'Latin Bridge' e (Latin Koprusu) gittik. Burasi da diğer yerler gibi Bascarsi'ya yurume mesafesinde.
Cafe Ramis, Basçarşı Saraybosna

Ardindan Bascarsi'daki son alisverisler ve Bosnak Kahvesi keyfinden sonra havalimani yolu uzerinde bulunan Bosna Muzesi'ni gezdik. Muzede savas esnasinda kullanilan aletler ve o zaman cekilmis fotograflar var. Bosna'ya gelen herkes mutlaka gezmeli. Toplama kampindaki insanlarin fotograflari (derilerinin altindan kemikleri sayiliyor) beni derinden etkiledi..Bunun gibi nice fotograf.. İçim bir kez daha paramparça olmuştu..
Donus vaktimiz yaklastigi icin artik hedefte havalimani vardi.
Donusumuz biraz olayli oldu. Ucak 1 saat rotar yapti. Dolayisiyla biz Ankara ucagini kacirdik. Bir sonraki ucak icin neredeyse 2 saat bekledik. Gece 1.30da Ankara icin ucagına bindik, gece 3 gibi Ankara'da bagajlari beklerken herkes gitti sadece biz kaldik ama bizim bagajlar yok. Kayip esyaya hemen basvurduk, bagajlarimizi sistemden gorduler. Bizim bagajlar İstanbul'da kalmis :(((
Uflaya puflaya eve geldigimizde saat 4tu herhalde ve sabah 8de ise gittim. Feci bir geceydi :((
Sonu kotu bitse de cok guzel bir tatil gecirdik. Tadi damagimizda kaldi. Bircok ulke gezdim ama sadece Bosna Hersek'de hic yabancilik cekmedim...

Syhn dedi ki...

ne güzel, inş. bana da nasip olur gitmek!

Miss Sensible dedi ki...

Syhn'cım, inşallah sen de gidersin oralara birgün çünkü gerçekten görmeye değer yerler..

Zeynep'in Evi dedi ki...

Ayhh o tabaktakiler pek lezzetli duruyor!

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

oh ne guzel olmus buyuk buyuk :))) 1. dunya savası ve o muze ıcım gıder hep o savas fılmlerı aklıma gelır cok tesekkurler ıg den bılgılendırme ıcın

Miss Sensible dedi ki...

Zeynep'cim, gercekten her sey cok lezzetliydi, pastanedeki her sey ye beni diyordu :)

Kokosum, bence de fotograflarin bu hali daha iyi oldu :)

Lara Rose dedi ki...

Nice pictures!

Saraybosna Rehberi dedi ki...

Balkanlar çok sevdiğim bir coğrafyadır özellikle hırvatistan, tarih ve doğanın mükemmel buluşması diyorum orası için

Miss Sensible dedi ki...

@saraybosna rehberi, Balkanları gezdiğim kadarıyla çok sevdim. Özellikle Saraybosna beni çok hüzünlendirdi. Şimdi sırada Makedonyai Kosova ve Arnavutluk var :)