25 Şubat 2011 Cuma

"Leblebi Cenneti Serinhisar"




Serinhisar ise sorumlu olduğum diğer ilçe. Onun için de bir rapor hazırladım. Dalaman'a göre tabiki daha küçük ve az gelişmiş bir ilçe; ama bilinmesi gereken çok önemli bir özelliği var..

Türkiye'nin leblebi deposu..

Evet evet yanlış duymadınız. Çorum'un adı çıkmış leblebide tıpkı Bursa'nın kestanede adı çıkması gibi..

Çorum'a giden leblebiler Serinhisar'dan gidiyor, aynı zamanda Bursa'daki kestanelerde Aydın'da yetiştiriliyor. Aydın kestaneyi işleme konusunda yetersiz kalmış ve Bursa'ya kaptırmış. Bursa'da kestane şekeriyle ün yapmış..

Her sene Temmuz ayında Leblebi Festivali düzenleniyor burada, gitmek henüz nasip olmasa da :)

Serinhisar'da bıçakçılık da çok gelişmiş bir iş kolu. "Yatağan Palasları" diye anılıyor burada.. Yolunuz bu taraflara düşerse, uğramanız tavsiyemdir..

4 yorum:

neslinnce dedi ki...

aaaa bak ahir ömrümde bişi daha öğrenmiş oldum. Kııız geçen hafta can kardeşim bana Çorumdan leblebi getirdi de ben de bu adamlarda ne çok leblebi çeşidi biliyolarmış demiştim. Vayy bee.Çorum bitmişti gözümde artık :D

Miss Sensible dedi ki...

Neslinnce, ben de öğrendiğimde şok oldum. Aynen Çorum gözümden düştü artık :)

neslinnce dedi ki...

yemem bi daha çorumun leblebisini.:D

kandırıkçı uydurukçular

Gök dedi ki...

bende bilmiyordum bunları demek ki üreten değil satan ünleniyor :)