24 Şubat 2011 Perşembe

"Dalaman"




İşyerimde her kesin sorumlu olduğu ilçeler var ve onlarla ilgili raporlar hazırlamamız gerekiyor. İlçelerimden bir tanesi Dalaman, dün hazırladığım raporu bitirdim ve sizinle birkaç şey paylaşmak istedim.

Tabiki yüzölçümüdür nüfusudur yazmayacağım. Hem şu eşsiz koylarını görmenizi istedim...
Hem de

"Trenin uğramadığı dünyadaki tek istasyonun Dalaman'da olduğunu" bilmenizi.. :)

İşte hikayesi;

"Mısır’ın son hıdivi yani valisi olan Abbas Hilmi Paşa, sahibi bulunduğu Dalaman’a 20. yüzyılın başlarında bir köşk, İskenderiye’ye de bir istasyon binası inşa ettirmek istemiş ve projeleri Fransızlara hazırlatmıştır. Ancak, Fransa’dan malzemeleri getiren gemiler güzergâhı karıştırınca İskenderiye’de mükemmel bir köşk yapılmış, Dalaman da dünyanın tren yolu bağlantısı olmayan ilk ve tek istasyon binasına kavuşmuştur. "

Okuduğumda çok güldüm, fazla trajikomik değil mi??? :)

2 yorum:

Çılgın Mevdoş dedi ki...

3yılım geçti dalamda çok severim dalaman ve etrafı harika yerlerdir.

Miss Sensible dedi ki...

Mevdoş ablacım, Muğla kıyıları hep güzel. Yaptığın yolculukları yazıyorsun ya bende çok beğenerek okuyorum seni :)