26 Ocak 2011 Çarşamba

Okuyorum zevkle..



Görsel 1

Görsel 2


Bu kitabı okumamak için çok direndim. Büyük olasılıkla hakkında okuduğum yorumların etkisinden dolayı..
Birçok blogger bu kitabı okuyamadıklarını, sürekleyici olmadığını vs. gibi şeyler yazmıştı.
Elif Şafak'tan daha önce "Baba ve Piç"i ve "Mahrem"i okumuştum. İkisini de çok beğenmiştim. Bu kitabı çıktığında çok heveslenmiş ama dediğim gibi okuduğum yorumlardan dolayı soğumuştum..
Neyse kısmet bugüneymiş..
Önce kankicanım çok çok beğendiğini söyledi sonra kardeşim hüngür hüngür ağladığını kitap bittikten sonra ve elime tutuşturdu mutlaka okumalısın diye..
Çok fazla vaktim olmadığı için hemen bitiremedim, her gün yatmadan önce mutlaka okuyorum.
Öyle büyük zevkle..
Elif Şafak gerçekten iyi bir yazar, anlatımı su gibi berrak ve akışkan..

Dün birkaç satır işaretledim sizinle de paylaşmak için. Okumaya devam ettikçe mutlaka böyle satırlar ekleyeceğim bloguma, gözüken o..

"Aklın kimyası ile aşkın kimyası başkadır. Akıl temkinlidir. Korka korka atar adımlarını. "Aman sakın kendini" diye tembihler. Hâlbuki aşk öyle mi? Onun tek dediği: "Bırak kendini, ko gitsin!"
Akıl kolay kolay yıkılmaz. Aşk ise kendini yıpratır, harap düşer. Hâlbuki hazineler ve defineler yıkıntılar arasında olur. Ne varsa harap bir kalpte var!"

"Başına ne gelirse gelsin, karamsarlığa kapılma. Bütün kapılar kapansa bile, sonunda O sana kimsenin bilmediği gizli bir parika açar. Sen şu anda göremesen de, dar geçitler ardında nice cennet bahçeleri var. Sükret! İstediğini elde edince şükretmek kolaydır."

İkinci alıntı, tam da bana göre, son günlerde yaşadıklarım ve ruh halim düşünülürse..

2 yorum:

Hayatın Ressamı dedi ki...

Bende çok severek okuayamadım.
Hastanede yatıyorduk o zaman elimde bu kitap vardı.40 kural çok etkileyici ama sonunu bildiğim için ilerlemedi zorla bitirdim kitabı.

Miss Sensible dedi ki...

HAyat Ressamı, o dönem geçirdiğin sıkıntılı günlerin de etkisi olmuştur mutlaka :)
Beni rahatlatıyor bu kitap bu aralar, özellikle de bu kırk kural..