22 Mayıs 2010 Cumartesi

Halı Köyleri, Denizli

Denizli'den Tavas-Antalya yoluna doğru halı köyleri var birkaç tane. Annem salonundaki halıları benim evime getirince salona halı aramalar başladı :) Zaten asıl amaç da halıları bana verip yerine el dokuması almaktı :)
Onun için biraz halı araştırması yaptık bugün, el dokuma halıları yerinde görelim istedik; ama direkt yabancılara endeksli bir piyasa ile karşılaştık. Akın akın turist grupları geliyor, güzel sunumlar eşliğinde milyarlarca liralık halı satıyorlar. Tamam gayet kaliteli el dokuma halıları var ama abartılmış fiyat oldukları ortada..
Bir de halı köyleri dediysem köy yeri filan diil :)Kocaman bir bahçe içinde yine koskocaman bir çiftlik. Dışardan bakınca içerde halı satıldığı hiç aklınıza bile gelmez. İçersi labirent gibi heeepp halı.
Birkaç fotoğraf çektim.. Biraz fikir verir size..

Halı dokuyanlar..

İpek halı tezgahları.. Öyle güzellerki tablo gibi..

İpek böceği kozaları..

Çeşitli bitkilerden elde edilen renkler..


El dokuma Milas Halıları..

2 yorum:

Betty dedi ki...

ayrica tesadüfe bak, bende denizli´liyim :)

Miss Sensible dedi ki...

Ya inanmıyorum :)) Tesadüfün böylesi. Ben daha 2 haftadır Denizli'liyim, ama sevdim buraları :)